رئیس دادگستری ایلام؛
رئیس دادگستری ایلام با اشاره به اینکه در کنار وظایف سنگین تامین نظم و امنیت، ضابط بودن نیروی انتظامی برای دستگاه قضائی مسئولیت این نهاد بزرگ را دو چندان کرده است، افزود:نقش نیروی انتظامی همیشه پر رنگ و در نوک پیکان عمل قرار دارد.
کد خبر: ۷۸۰۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶ 17 September 2019

 به گزارش تابناک ایلام؛علی دهقانی گفت: نیروی انتظامی به عنوان بازوی توانمند دستگاه قضا زمانی می تواند وظایف خود را در راستای برقراری امنیت و آسایش عمومی فراهم کند که مورد حمایت قرارگیرد، و این تکلیف ماست که این چتر حمایتی را همیشه و همواره حفظ کنیم.

دهقانی به ماموریت بزرگ اربعین حسینی(ع) اشاره کرد و گفت: علاوه بر کار نظامی و امنیتی، قضات و پزشکی قانونی در ماموریت اربعین حضور شبانه روزی خواهند داشت.

رئیس دادگستری استان در ادامه به بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: در کلانتری ها باید سعی شود کاهش ورودی پرونده به مراجع انتظامی و قضائی کاهش پیدا کند.

وی تصریح کرد: در بحث آسیب ها و مشکلات و اختلافات قومی و قبیله ای نیروی انتظامی با ورود به موقع به موضوع می تواند در کاهش بیشتر این در گیری ها نقش موثری را ایفا کند.

علی دهقانی با اشاره به مرجع بودن نیروی انتظامی یادآور شد: باید در زمان تشکیل پرونده قضائی هم سرعت و هم دقت مد نظر قرار گیرد و اولویت بندی پرونده ها مد نظر باشد.

وی با توجه به اینکه در تحقیقات اولیه سرعت اساس کار است ، افزود: نباید دقت را فدای سرعت کرد و اساس کار ما رضایت مردم است و باید تمایم همکاران مکلف به رعایت حقوق شهروندی باشند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار