معاون سیاسی استاندار ایلام ؛
محمد نوذری، گفت: ترافیک اگرچه یک موضوع اجتماعی است اما حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی را نیز دربرمی گیرد به‌گونه‌ای که ترافیک بیانگر نظم و شخصیت اجتماعی یک جامعه است.
کد خبر: ۷۸۰۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۹ 16 September 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ محمد نوذریدر همایش «طلاب یاران فرهنگ ترافیک» در محل هتل زاگرس شهر ایلام، اظهار کرد: طلاب و روحانیون همواره نقش به سزایی در فرهنگ‌سازی در بین اقشار مختلف مردم در حوزه‌های مختلف داشته‌اند.

وی بابیان اینکه رعایت نکردن قوانین موجب گسست در رفتارهای اجتماعی در سطح جامعه می‌شود، تصریح کرد: قانون‌شکنان و متخلفان نباید احساس کنند هر کاری را که بخواهند، می‌توانند و مجازند که انجام دهند بدون آنکه کسی مزاحم آن‌ها شود.

نوذری با اشاره به اینکه برای دستیابی به جامعه توسعه‌یافته باید از نظم ترافیکی به نظم اجتماعی برسیم، یادآور شد: امربه‌معروف و نهی از منکر یک فریضه بسیار مهم با کارکرد اجتماعی است که نقش مهمی می‌تواند در راستای توسعه و ارتقای سطح فرهنگ ترافیکی و رعایت نظم و قانون در سطح جامعه داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام بابیان اینکه برای رسیدن به جامعه توسعه‌یافته با رعایت نظم اجتماعی، نیازمند همراهی و تعامل طلاب و روحانیون هستیم، افزود: ترافیک اگرچه یک موضوع اجتماعی است اما حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی را نیز دربرمی گیرد به‌گونه‌ای که ترافیک بیانگر نظم و شخصیت اجتماعی یک جامعه است و تأثیر مضاعفی بر دیدگاه و قضاوت افراد مهمان دارد.

وی بابیان اینکه اگر پدیده‌های کوچک اجتماعی را بررسی و مرتفع نکنید، پدیده‌های بزرگ رخ خواهد داد، گفت: اگر پنجره‌ای شکسته باشد و مرمت نشود آن‌کس که تمایل به شکستن قانون و هنجارهای اجتماعی را دارد با مشاهده بی‌تفاوتی جامعه به این امر دست به شکستن شیشه دیگری خواهد ‌زد.

نوذری بابیان اینکه طلاب و روحانیون به‌واسطه حضور مداوم در جامعه می‌توانند در زمینه آموزش مهارت‌های حل مسئله، کنترل خشم، ارتباطات اجتماعی و ترویج گفتگو به مسئولین کمک‌کننده، خاطرنشان کرد: از روحانیون مستقر در نقاط مختلف استان انتظار داریم که مسائل اجتماعی را مطرح کنند چراکه طلاب می‌توانند در این زمینه گره‌گشا باشند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار