مدیر ملی طرح های آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی:
مدیر ملی طرح های آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی گفت: ۱۹ مسجد و مدرسه در شهرستان ملکشاهی با مشارکت بنیاد علوی مورد مرمت و بازسازی قرار گرفتند.
کد خبر: ۷۸۰۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ 16 September 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ احمد محمدیان اظهار داشت: هشت باب از مساجد، تکایا و حسینه های شهرستان ملکشاهی با همت بنیاد علوی در قالب طرح محرومیت زدایی تعمیر و بازسازی شده است.

وی افزود: این تعداد مسجد با اعتبار یک میلیارد ریال مرمت و بهسازی شد که برای هر مسجد بین ۱۱۰ تا ۱۴۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیر ملی طرح های آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی تاکید کرد: هشت مسجد و حسینه در مناطق گنبد پیرمحمد، چم انار سفلی، ملک آباد، چشمه پهن، باولک، دلگشا، قلعه جوق و میان تنگ قرار دارد.

احمدیان یادآور شد: رنگ آمیزی، سیم و برق کشی، مرمت دیوار و سقف، کاشی کاری، موزاییک فرش، ایزوگام، نصب درب و پنجره، خرید و نصب سیستم های صوتی، سیستم های گرمایشی و سرمایشی، موکت و ... از جمله اقدامات بنیاد علوی بای این مساجد بوده است.

۱۱ مدرسه در ملکشاهی بازسازی و تجهیز شد

مسئول طرح توسعه ملکشاهی همچنین درباره تجهیز مدارس این شهرستان در آستانه بازگشایی مدارس گفت: بنیاد مستضعفان هشت مدرسه در نقاط مختلف ملکشاهی را با امکانات روز آموزشی تجهیز و سه مدرسه دیگر را نوسازی کرد.
وی یادآور شد: رایانه، پرینتر، تخته وایت برد میز تحریر، کتابخانه، تلفن، فکس، تانکر ذخیره آب و وسایل کمک آموزشی پایه‌های اول تا ششم ابتدایی از جمله اقلام تهیه شده برای تجهیز این هشت مدرسه در شهرستان ملکشاهی است.
محمدیان در مورد تعمیرات سه مدرسه دیگر نیز افزود: در مدارس قائم آل محمد، ارشاد و اشرفی اصفهانی با رنگ آمیزی، ایزوگام و مرمت سطوح داخلی این مدارس مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت.

بنیاد مستضعفان از سال گذشته در شهرستان ملکشاهی اقدام به ایجاد طرح های محرومیت زدایی در حوزه های فرهنگی، آموزشی، عمران، زیرساخت همراه با اشتغال زایی پایدار به ویژه در مناطق روستایی کرده است./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار