مدیر کل حج و زیارت ایلام؛
مدیر کل حج و زیارت ایلام گفت: بر اساس آخرین آمار تاکنون تعداد سه هزار و ۵۷۷ نفر در قالب د. هزار و ۴۷۱ گروه از طریق سامانه سماح در استان ایلام ثبت نام کرده‌اند.
کد خبر: ۷۷۸۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵ 09 September 2019

 به گزارش تابناک ایلام؛سید حمید مصطفایی اظهار داشت: با توجه به تفاهم نامه اربعین که بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق بسته شده زائران می‌توانند از دهم شهریورماه یعنی اول محرم لغایت هفتم آبان ماه که ۳۰ صفر است، بدون نیاز به اخذ روادید به شرط ثبت نام در سامانه سماح همراه با گذرنامه معتبر جهت زیارت اربعین وارد کشور عراق شوند.

وی افزود: مدت اقامت آنها در خاک عراق هم چون گذشته یک ماه از تاریخ ورودشان است.

وی تصریح کرد: این لغو روادید صرفاً در این بازده زمانی فوق یعنی از اول محرم تا پایان صفر است و چناچه زائرین قصد تشرف قبل یا بعد از این بازده زمانی را داشته باشند الزاماً باید نسبت به تهیه روادید اقدام کنند.

وی عنوان کرد: بر اساس آخرین آمار تاکنون تعداد سه هزار و ۵۷۷ نفر در قالب د. هزار و ۴۷۱ گروه از طریق سامانه سماح در استان ایلام ثبت نام کرده‌اند.

وی تصریح کرد: بر همین اساس تمامی دفاتر زیارتی در سطح استان فعال هستند و هم به شکل ویژه با توجه دستور ریاست محترم سازمان حج و زیارت چندین جایگاه مختلف از جمله بیش از ۴ جایگاه در شهر مهران و در پایانه مرزی در نظر گرفته شده است.

مصطفایی گفت: اگر فردی به هر دلیلی در سامانه سماح ثبت نام نکرده و به شهر مهران مراجعه کرده بود، می‌تواند از خدمات این چند نقطه در مهران استفاده کند و در آنجا ثبت نام خود را داشته باشد./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار