مدیرکل ارتباطات و زیرساخت ایلام:
مدیرکل ارتباطات و زیرساخت ایلام گفت: در راستای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی، ظرفیت پهنای باند دیتای این استان از ۴۷ گیگا بیت بر ثانیه به ۱۱۰ گیگابیت افزایش یافت.
کد خبر: ۷۷۸۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ 07 September 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ رضا حسن بیگی اظهار داشت: با توجه به تردد میلیونی زائران در مرز مهران، شرکت ارتباطات زیرساخت تمامی تمهیدات ارتباطی را در این زمینه در استان برای اربعین ۹۸ اندیشیده است.

وی افزود: در راستای سرویس دهی مطلوب به زائران اربعین، بیش از ۵۰۰ کیلومتر شبکه فیبرنوری با افزایش چهار برابری ظرفیت نسبت به سال گذشته در مسیرهای شش گانه منتهی به مسیر ایلام - مهران، مهران - بازارچه مرزی، مهران - دهلران، ایلام - ایوان، دهلران - دشت عباس و ایلام - بدره اجرا شده‌ است.

حسن بیگی از راه اندازی مرکز دیتای زیرساخت استان با ظرفیت ۱۱۰ گیگابایت بر ثانیه خبر داد و گفت: شبکه فیبرنوری به عنوان بستر امن ارتباطات از سه مسیر ایلام به کرمانشاه، ایلام به خوزستان و ایلام به لرستان و از مسیر بین المللی پایانه مرزی مهران به عراق همه ارتباطات داخل و خارج استان را برقرار می کند.

مدیرکل ارتباطات و زیرساخت ایلام از فراهم شدن همه زیرساخت های ارتباطی در شهر مهران و پایانه مرزی خبر داد و یادآور شد: تامین و توزیع پهنای باند (اینترنت، اینترانت،mpls و vpls)، خدمات جانبی (فضا، دمل، آنتن، پاپر، جاده دسترسی و هم مکانی)، سرپیس ترانزیت بین‌المللی (مرز به مرز) از دیگر خدمات این شرکت در راستای خدمات دهی مطلوب به زائران اربعین حسینی است.

وی از تکمیل برخی دیگر از زیرساخت های ارتباطی خبر داد و تصریح کرد: تا قبل از ایام اربعین نیز اقدامات موثری در حوزه ارتباطی رونمایی خواهد شد ، در این خصوص عملیات اجرایی دو مسیر فیبر نوری بازارچه های مرزی چیلات دهلران و چنگوله مهران به طول ۶۰ کیلومتر تکمیل و پایان یافته است.

شهر مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب باختری ایلام قرار دارد و مرز بین المللی مهران در ۱۱ کیلومتری آن از کانون های مهم تردد زائر به کشور عراق بشمار می رود.

روزانه به طور متوسط ۶ هزار زائر از این مرز رسمی به شهرهای مقدس کربلا و نجف در کشور عراق سفر می کنند ولی در ایام منتهی به اربعین بیش از سه میلیون زائر از این مرز برای سفر به عتبات عالیات تردد می کنند./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار