معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام:
معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام در آئین تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید دادگستری کل استان ایلام گفت: افزایش ‌ ۲۱۰ درصدی تردد زائران اربعین حسینی در مرز مهران نشان از حضور بیشمار زائران در اربعین ۹۸ دارد.
کد خبر: ۷۷۸۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶ 07 September 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ محمد نوذری در آئین تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید دادگستری کل استان ایلام اظهار داشت: افزایش ‌ 210 درصدی تردد زائران اربعین حسینی در مرز مهران نشان از حضور بی‌شمار زائران در اربعین 98 دارد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام با اشاره به تلاش مردم ایلام در 8 ساله دوران دفاع مقدس گفت: نرم ایثارگری در کشور به ازای هر هزار نفر 7 نفر است اما در استان ایلام این میزان 3 برابر نرم کشوری به‌ازای هر هزار نفر 20 نفر است.

وی افزود: مردم استان ایلام همیشه در صحنه هستند؛ میزان مشارکت مردم استان در انتخابات‌های مختلف همیشه بالای 70 درصد بوده است و این پایبندی مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی را می‌رساند.

نوذری به حماسه اربعین حسینی  اشاره و یادآور شد: حماسه اربعین در ایلام رنگ و بوی خاصی دارد و سالانه به‌طور متوسط 5 میلیون زائر از مرز مهران تردد داریم که 2.5 میلیون نفر آن در ایام چند روزه اربعین اتفاق می‌افتد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام به اربعین 98 اشاره و افزود: در اربعین سال 97 علی‌رغم طوفان سنگینی که در مهران اتفاق افتاد اما حضور مردم در صحنه که خانه‌های خود را به زائرسرا تبدیل کردند نگذاشتند به زائران آسیبی برسد.

نوذری به تلاش‌های انجام شده در حوزه اجتماعی اشاره و یادآور شد: تلاش‌های خوبی برای مهار آسیب‌های اجتماعی در استان صورت گرفته است؛ امروز در طلاق رتبه 30 در نزاع رتبه 25 کشوری در جرم رتبه 39و در اعتیاد رتبه 26 کشور داریم اگر چه در برخی از آسیب‌های اجتماعی نیز نیازمند کار و توجه بیشتر هستیم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام افزود:در بحث آسیب‌های اجتماعی مشارکت مردمی را به کمک گرفته‌ایم و با تشکیل سمن‌ها و گروه های مردم نهاد و با هدفمند کردن آنها سعی داشته‌ایم در روند آسیب‌های اجتماعی تعدیل ایجاد کنیم.

نوذری در ادامه از خدمات رزم رئیس کل دادگستری اسبق تشکر و از  و بیان کرد: رزم تعامل و همکاری خوبی با استان در امور مختلف از جمله اربعین داشت و برای دهقانی رئیس کل جدید دادگستری استان آرزوی موفقیت می‌کنم./ح

 

تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار