سرپرست ایمنی و آتش نشانی شرکت ملی گاز ایران:
سرپرست ایمنی و آتش نشانی شرکت ملی گاز ایران گفت: ارزیابی میزان آمادگی جسمانی آتش نشانان پالایشگاه های گاز کشور در حال انجام است که از مجموع ١٧ واحد صنعتی پالایشگاهی و ذخیره سازی گاز تاکنون ۱۵ واحد ارزیابی شده اند.
کد خبر: ۷۷۸۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳ 07 September 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ بهنام دیناری در حاشیه برگزاری ارزیابی توان سنجی آتش نشانان شرکت پالایش گاز ایلام اظهار داشت: ارزیابی آمادگی جسمانی و تناسب اندام آتش نشانان پالایشگاه های گاز کشور و تاسیسات ذخیره سازی گاز در حال انجام است.

وی هدف از این ارزیابی‌ها را شناخت و آگاهی از سطح آمادگی جسمانی آتش نشانان به منظور ارتقا و بهبود شرایط عملکردی و همچنین حفظ فرهنگ ورزشی و ایجاد نشاط، شور و انگیزه بین آنها عنوان کرد.

دیناری افزود: آزمون عملی آتش نشانان با حضور تعدادی از کارشناسان و افراد خبره و مجرب شرکت ملی گاز ایران به عنوان ارزیاب و در ماده های هفتگانه ورزشی دو ۵۴۰ متر، دو ٤ در ۹ متر، دراز و نشست، تست پله، حرکات کششی و خم شی، شنای خشک و بارفیکس انجام می شود.

وی یادآور شد: هر آتش نشان می بایست در هر ماده از آزمون حداقل ۷۰ امتیاز را کسب کند تا نمره ارزیابی وی مقبول لحاظ شود و هدف نیز افزایش آمادگی جسمانی آتش نشانان برای شرایط خاص است.

وی در مورد وضعیت آتش نشانان شرکت پالایش گاز ایلام گفت: آتش نشانان پالایشگاه گاز ایلام با وحود میانگین سنی ۳۹ سال توانستند امتیاز میانگین ۸۱.۸۹ را کسب کنند که با این امتیاز تاکنون در بین ۱۵ شرکت پالایشگاهی که تحت ارزیابی قرار گرفته اند، بالاترین امتیاز را کسب کرده اند.

دیناری افزود: در ارزیابی های انجام شده از آتش‌نشانان پالایشگاه گاز ایلام ۴۱ نفر از ۴۳ نفر آتش‌نشان مورد ارزیابی قرار گرفته اند که با توجه به میزان آمادگی جسمانی و نتایج بدست آمده می توان گفت این شرکت در برنامه ریزی و انجام فعالیت های لازم برای آتش نشانان بسیار موفق عمل کرده که این موضوع می تواند در سایر شرکت‌های پالایش گاز کشور نیز فرهنگ‌سازی شود.

در بیش از یک سال گذشته با رعایت نکات و اصول ایمنی هیچ گونه حادثه ای مهمی که منجر به آسیب دیدگی افراد یا تجهیزات شود در پالایشگاه ایلام‌ رخ نداده است./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار