امروز خبر می رسد که هیات دولت  بدون اینکه پرونده ارتقای هلیلان را باز کند ،آن رابوسه ای زده وبر طاقچه گذاشته است ،شفاف تر اینکه "بررسی پرونده ارتقای هلیلان از دستور کار هیات دولت خارج شده وبه پس از انتخابات موکول شده است"
کد خبر: ۷۷۸۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴ 06 September 2019

تابناک ایلام::ارتقای بخش هلیلان به شهرستان یکی از مهمترین و اساسی ترین مطالبات مردم محروم این منطقه دور دست به حساب آمده وهمواره در صدر خواسته های آنان از مسئولین استانی وکشوری قرار داشته است ،اگر سخن به گزاف نگفته باشیم ،درسایه همین یک قلم مطالبه ،سالهاست افرادی با سوار شدن بر موج به اوج رسیده اند اما هلیلانی مانده است و کتابی قطور از وعده ها وخبرهای خوش کال ونارس !

قبل از پرداختن به اصل مطلب ،این سوال مطرح است که واقعا چرا مردم هلیلان وزردلان بر تمامی ناکامی ها ،توسعه نیافتگی ها و محرومیت های و عدم دستیابی به حداقل ها چشم بسته ،فقط وفقط ارتقای منطقه خود را از مسئولین طلب می کنند؟! آیا مسئولین یک شبی در خلوت خویش به این سوال وپاسخ آن اندیشیده اند ؟

پاسخ معلوم است ،مردم هلیلان سالهاست درپناه بی کسی ها وبی توجهی ها گذران عمر کرده اند ،واژه توسعه وپیشرفت را تنها از بین خبرهای خوش واغوا کننده دیده وشنیده اند ،سیل وعده های بی فرجام را به خود دیده اند ،تنها راه رسیدن به نقطه آرمانی ذهنی خود را در این یک نقطه امید جستجو می کنند "اگر شهرستان شوند ،مسئولین در عمل انجام شده قرار کرفته ،لاجرم دستگاههای اجرایی در این شهرستان مستقر و در بودجه ریزی در انتهای جدول قرار نمی گیرند "تمامی تلاش مردم هلیلان برای رهایی از زیر بار سنگین محرومیت ناشی از دوگانگی ،همین یک قلم ارتقا از بخش به شهرستان است!

آری بالاخره پس از سالها شانه بالا انداختن مسئولین درقبال این خواسته ،سال گذشته اولین گامها برای فراهم شدن مقدمات ارتقای هلیلان به شهرستان از سوی استاندار ونمایندگان استان برداشته شد ،مدیرکل تقسیمات کشوری با اتفاق جلال میرزایی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به منطقه عزیمت نمود تا بابررسی میدانی گامهای بعدی را بردارند.

پس از ماهها کش وقوس ورفع موانع جدی قرار گرفته بر سر راه تصمیم گیری برای تحقق این مهم ،که البته نبایستی درکنار تلاش نمایندگان ،پیگیری ها،درخواست و انعطاف استاندار ومعاون سیاسی امنیتی ،مدیرکل سابق تقسیمات استانداری وفرمانداری شهرستان چرداول را در برداشتن اولین موانع برای رسیدن به این هدف مهم نادیده گرفت .

دو ماه پیش بود که نماینده ایلام درمجلس شورای اسلامی در گفتگویی با این رسانه از تصویب طرح ارتقای هلیلان به شهرستان در وزارت کشور خبر داد،خبری امیدوارکننده که به جای تلاش وپیگیری برای سرانجام رسیدن آن در هیات دولت به ابزاری برای تضعیف نقش نماینده و برحسته سازی نقش سایرین تبدیل شد ،به واقع هرکسی تلاش می کرد از این کیک خام برای خود سهمی بردارد !

بهترین تعبیر برای این موضوع همان واکنش معروف استاندار ایلام بود ،جایی که ایشان گفت ؛"میوه نارس را نچینیم "

امروز درست در مقابل تجسم عینی این تعبیر و حتی بدتراز  آن ،یعنی افتادن این میوه کال از شاخه قرار گرفته ایم،چراکه مسولین ونمایندگان ببه جای همگرایی وهمدلی برای تحقق این مطالبه ،حتی باید گفت جهد خود رابرای عدم تحقق آن درراستای کم کردن روی رقیب بکاربستند!

امروز خبر می رسد که هیات دولت  بدون اینکه پرونده ارتقای هلیلان را باز کند ،آن رابوسه ای زده وبر طاقچه گذاشته است ،شفاف تر اینکه "بررسی پرونده ارتقای هلیلان از دستور کار هیات دولت خارج شده وبه پس از انتخابات موکول شده است"

معنای روشن وتقسیر درست این اتفاق این است که باوجود تصویب این طرح در کمیسیون مربوطه در وزارت کشور واحاله آن به هیات دولت ،اما دولت تدبیر وامید همچنان بر عهد وبرنامه خود یعنی "عدم دست بردن به جغرافیای مناطق "پایبند است .

اما خدا کند اینگونه نباشد که در تعویق این طرح پای تعمد وکارشکنی درراستای  عدم تحقق قول وقرار نمایندگان ویا استاندار از سوی دو قطب قدرت در میان باشد ،خدا نکند مدیری یا نماینده ای به مسئولین کشوری تاکید کرده باشد که تا پایان انتخابات و برای جلوگیری از بهره برداری تبلیغاتی پرونده این طرح بسته بماند!در چنین شرایطی  فرجام تعویق این طرح چیزی جز فرجام منطقه آزاد نخواهد بود ومردم هلیلان باید انتخاباتی دیگر و وعده جدیدی دیگر را تجربه نمایند!حال باید منتظر ماند ودید که چه خواهد شد!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار