مدیرکل راه و شهرسازی استان؛
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: تونل قلاجه در ترافیک ایام اربعین بخصوص در زمان برگشت زائران اربعین حسینی تاثیرگذار است و با بازگشایی آن ترافیک خودروها در مسیر حمیل ایلام - اسلام آباد کمتر خواهد شد.
کد خبر: ۷۷۷۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰ 02 September 2019

 به گزارش تابناک ایلام؛هادی اعظمی افزود: با احداث آزاد راه کرمانشاه - حمیل - ایلام - مهران و در نهایت، اتصال به کربلای معلی، این راه نیز، به عنوان کوتاه ترین مسیر زائران ابا عبدالله الحسین به کربلا خواهد بود.

کاظمی گفت: این تونل به عنوان دومین تونل بزرگ ترانزیتی کشور بر سر راه ارتباطی ۲ استان ایلام و کرمانشاه آبان سال گذشته برای استفاده و سهولت زائران اربعین و مردم ایوان به زیر بار ترافیک رفت اما با وجود باز بودن این مسیر به علت نبود سیستم روشنایی کامل و تهویه هوا امکان تردد راحت وسایل نقلیه در این تونل به راحتی فراهم نبود.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام اضافه کرد: عملیات روشنایی و اجرای نصب تهویه تونل قلاجه برای دسترسی راحت و ایمن به مرز بین المللی مهران تا پیش از آغاز آیین اربعین حسینی با پیشرفت فیزیکی مناسب و با شتاب و جدیت تمام در دست اجراست.

کاظمی گفت: فاز اول این پروژه به سمت حمیل چند وقت پیش کنگ زنی شد و بخش خصوصی و سرمایه گذار پروژه عملیات اجرایی ۵۰ کیلومتری آن را را آغاز کرد.

وی همچنین در خصوص شتاب روند اجرای طرح کنارگذر شهر ایوان، با همکاری تمامی دستگاه های ذیربط گفت: ایجاد کنارگذر یکی از مطالبات و ضروریات این شهرستان است چرا که با احداث آن مشکلات ترافیکی سطح شهر ایوان مرتفع خواهد شد.

کاظمی افزود: همچنین این پروژه به خاطر اهمیت تردد زائران عتبات عالیات و کاستن از بار ترافیک داخل شهر ایوان یک پروژه ضروری است که با تلاش و پیگیری این اداره کل اجرایی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام بر آمادگی پرداخت خسارت و رفع معارضان منطقه جهت تسریع در اجرای این طرح تاکید کرد و یادآور شد: قرارداد اجرای این پروژه ۹ کیلومتری با اعتبار ۳۱۰ میلیارد ریال شامل احداث ۲ دستگاه پل بزرگ ۱۰۰ متری و ۴۰ دستگاه پل معمولی با حجم عملیات خاکی ۴۰۰ هزار متر مکعب است./ع

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار