مدیرکل راه و شهرسازی ایلام؛
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام با اشاره به پشیرفت 98 درصدی حفاری تونل بزرگ کبیرکوه گفت: عملیات حفاری این تونل به زودی پایان می یابد.
کد خبر: ۷۷۵۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۶ 28 August 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ علی اصغر کاظمی  اظهار داشت: تونل کبیرکوه شامل تونل اصلی به طول چهار هزار و 700 متر، چهار دستگاه تونل دیگر در مجموع به طول 700 متر در سمت دره شهر، یک دستگاه تونل 125 متری انحراف آب در سمت آبدانان و 14 کیلومتر راه های طرفین است.

وی افزود: عملیات حفاری این تونل از سمت شهرستان آبدانان پایان یافته و از سمت شهرستان دره شهر نیز یک هزار و 300 متر آن حفاری شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام با بیان اینکه طی روزهای آینده عملیات حفاری این تونل به اتمام می رسد، یادآور شد: این تونل هم اکنون بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

کاظمی اعتبار هزینه شده برای عملیات حفاری این تونل بزرگ را بیش از 160 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این طرح بزرگ دارای هفت کیلومتر تونل(اصلی و فرعی) و ۱۰ کیلومتر جاده دسترسی است که برای تکمیل آن ( تهویه، روشنایی، جاده و تقاطع های طرفین ) بیش از ۶۰۰ میلیارد دیگرتومان اعتبار نیاز است .

وی ادامه داد: با بهره برداری از این پروژه علاوه بر حذف گردنه کبیرگوه بین دره شهر و آبدانان کریدور ارتباطی جهت تردد استان های مرکزی ایران با مرز بین المللی چیلات نیز فراهم می شود.

تونل کبیرکوه شهرهای جنوب ایلام را ۷۰ کیلومتر به مرکز کشور نزدیکتر می‌کند، احداث این تونل باعث حذف ۳۰۰ پیچ خطرناک و ۲۰ کیلومتر گردنه صعب العبور کبیرکوه می‌شود، همچنین نقش مهمی در کاهش مسیر زائران عتبات عالیات دارد./م

برچسب ها: کبیر کوه ، تونل ، حفاری
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خرم آبادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
انشاالله ما منتظریم که از این مسیر به زیارت امام حسین ع برویم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار