آنچه که در پس اهداف برنامه های هفته دولت نهفته است ،اجرای برنامه ها وطرح هایی به نفع مردم درراستای جلب رضایتمندی مردمی ،امید بخشی به آنان و افزایش اعتماد آنان به حاکمیت جمهوری اسلامی است ،درحالیکه گام برداشتن در مسیرهای عوامفریبانه و افتتاح یا گلنگ زنی های نمایشی کاملا بر خلاف اهداف تعیین شده از اجرای ویژه برنامه های هفته دولت معناو مفهوم می یابد.
کد خبر: ۷۷۴۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۵ 25 August 2019

تابناک ایلام::امروز دومین روز از هفته دولت است ،هفته ای که سالهاست طبق یک سنت در دولتهای جمهوری اسلامی ،در سطح کشور ویژه برنامه هایی از جنس بازدید مسئولین از طرح ها ومهمتر از همه بازار روبان وقیچی و کلنگ های تزیین شده حسابی داغ می شود .

اینکه وزرا ،استانداران ،بخشداران و دهیاران بعنوان نمایندگان دولت بتوانند در راستای خدمات رسانی مطلوب به مردم ،طرح هایی را کلنگ زنی یا افتتاح کنند کار بسیار خوب ومطلوب است که هم امید بخشی به لایه های مختلف جامعه را به دنبال دارد هم اینکه سطح اعتماد ورضایت مردم نسبت به مسئولین دولتی وکارگزاران نظام روبه فزونی خواهد رفت .

اما متاسفانه در پاره ای موارد شاهد بوده ایم که تعدادی از کارگزاران دربخشهای پایین دستی  براساس یک عرف غلط وتنها درراستای پر کردن پوشه اقدامات خود ،به وعده وعیدهای توخالی ،قول وقرارها نشدنی ،افتتاح چندباره طرح هایی که در مناسبتهای مختلف به بهره برداری رسیده اند وهمچنین کلنگ زنی طرح هایی روی آورده اند که هرگز فابلیت اجرایی شدن نیافتند.

آنچه که در پس اهداف برنامه های هفته دولت نهفته است ،اجرای برنامه ها وطرح هایی به نفع مردم درراستای جلب رضایتمندی مردمی ،امید بخشی به آنان و افزایش اعتماد آنان به حاکمیت جمهوری اسلامی است ،درحالیکه گام برداشتن در مسیرهای عوامفریبانه و افتتاح یا گلنگ زنی های نمایشی کاملا بر خلاف اهداف تعیین شده از اجرای ویژه برنامه های هفته دولت معناو مفهوم می یابد.

چرا که مردم به اندازه ای از رشد وشعور دست یافته اند که به درستی معنای برنامه های واقعی به نفع مردم با برنامه های عوامفریبانه تمییز دهند وقطعا اجرای طرح های بی پشتوانه و عملیاتی نشده را توهین به شعور خود و به سخره گرفتن احساسات مردمی قلمداد می کنند ،لذا بر این باوریم به همان اندازه که مسئولین در مسیر پرداختن به طرح های نمایشی وفاقد قابلیت اجرایی شدن گام بردارند به همان اندازه اعتمادمردم به مسئولین وامید آنان آینده ای بهتر تجت شعاع قرار می گیرد.

شاید از این منظر بود که روزهای پیشین استاندار ایلام به درستی به این موضوع و آسیبهای آن اشاره داشتند ،قاسم سلیمانی دشتکی با اشاره به آغاز هفته دولت گفت : در این هفته بایست خدمات دولت و نظام به درستی بیان شود.پروژه ای کلنگ زنی شود که قابلیت اجرایی داشته باشد.

استاندار ایلام با آسیب شناسی دقیق ودرک اصولی از این موضوع بدان اشاره کرده است ،چرا که تکرار افتتاح طرح هایی که در مناسبت های دیگربه بهره برداری رسیده اند ویا کلنگ زنی طرح هایی که قابلیت اجرایی شدن ندارند ،ضمن زدودن اعتبار دولت و اعتماد عمومی ،شائبه عدم روراستی و فقدان حقیقت دربین مسئولین را پررنگ تر نموده وهمین موضوع خدشه دارشدن حیثیت اجتماعی دولت را در پی خواهد داشت .

لذا می طلبد برنامه ریزان ومتولیان مراسم هفته دولت ،به جای توجه به بزرگنمایی های مخرب ،بیش از اهتمام به کمیت وفربه شدن پوشه طرحهای هفته دولت به کیفیت طرح ها وامکان عملیاتی شدن آنها توجه نمایند ،چرا که غفلت از این موضوع در دوره ای که تک تک افراد جامعه به شهروند خبرنگاران افتخاری رسانه ها تبدیل شده اند ،بعنوان یک آفت جدی ،می تواندآسیبهای جبران ناپذیری را متوجه دولت نماید.

در طول سالهای گذشته وبدلایل سیاسی دولتهای مستقر تلاش های فراوانی را برای نمایش عملکرد دولت برای نمایش توانمندی وموفقیت جریان سیاسی وابسته آن معطوف نموده واین تلاش ها از جنس  کلنگ زنی هایی بود که در همان روز وساعت نیز دفن شدند و هرگز نتوانستند قابلیت اجرایی یافته ویا مردم از منافع آن بهره مند شوند.

در رجوع به آرشیو رسانه ها و فایل برنامه دستگاههای دولتی استان در هفته دولت ودهه فجر سنوات قبل وبررسی تعداد طرح های کلنگ زنی شده دراین سالها و سرنوشت این طرح ها می توان به درستی این ادعا پی برد ،از اینرو ضرورت دارد مسئولین دستگاهها درکنار اهمیت امبد بخشی به مردم در این برهه سخت مالی ،مراقب باشند در کلنگ زنی های صوری اعتماد مردم به نظام دفن نشود.

مردم ما مردمی آگاه وقانعی هستند ،فرق بین خشکسالی و ترسالی ،دست پر ودست خالی ،شرایط عادی وبحرانی را به خوبی تشخیص می دهند،همین مردم درشرایط بحرانی نه تنها از دولت ونظام انتظار نداشته اند ،بلکه به یاری آن شتافته و در برابر سختی ها منجی نظام شده اند ،بنابراین درک درستی از شرایط فعلی کشور دارند ،می دانند که بلیل شرایط سخت حاکم برکشور اجرای طرح های بزرگ نیز تحت شعاع قرار گرفته است ،لذا بایستی مراقبت کرد که با آنها روراست بود وبا وعده های دروغین وکلنگ زنی ها کذایی به اعتمادوشعورآنان لطمه وارد نشود ،چراکه روراستی وتبیین واقع گرایانه چرایی عدم کلنگ زنی یک طرح دهها برابر سودمند تراز کلنگ زنی هایی پرشماریست که هرگز به نتیجه نمی رسند!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
فقط کلنگ می زنیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار