استاندار ایلام خبر داد؛
استاندار ایلام گفت : با پیگیری های فراوان و موافقت وزارت صنعت،معدن و تجارت دو ایجاد شهرک پتروشیمی در استان ایلام ایجاد خواهد شد.
کد خبر: ۷۷۴۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰ 24 August 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی در دهلران با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت گفت: یکی از شهرک های پتروشیمی در شهرستان دهلران ایجاد خواهد شد و این افقی روشن برای شهرستان مرزی دهلران هستند.

نماینده عالی دولت اظهار داشت : هدف از ایجاد این مجتمع ها تسهیل درصنایع پایین دست پتروشیمی است تا سرمایه گذار ها در بحث بروکراسی اداری سرگردان نشوند واگر بخش خصوصی قصد سرمایه گذاری داشت به راحتی زمینه فعالیت آن مهیا است ودیگر نیاز به اخذ مجوز ندارد.

وی گفت : برای توسعه استان ایلام بدون توجه به گرایش های سیاسی با همه افراد و ظرفیت ها استفاده خواهم کرد و تنها توسعه استان مدنظر خواهد بود و در این راستا نیز از ظرفیت همه افراد استفاده خواهم کرد.

استاندار ایلام گفت: به همت دولت 17هزار میلیارد ریال در تقویت ایستگاه ها و چاه های نفت و گاز در استان سرمایه گذاری شده که عمده این حجم سرمایه گذاری ها معطوف به شهرستان مرزی دهلران با توجه به ظرفیت های نفت و گاز آن است و تحول خوبی در این حوزه شاهد هستیم.

وی افزود: در پتروشیمی دهلران نیز با تعویض سرمایه گذار علاوه بر تسریع در عملیات اجرایی 600میلیون یورو تخصیص یافته و برای ان جی ال هم 500میلیون یورو اختصاص یافته که تامین کننده خوراک پتروشیمی دهلران است و به زودی شاهد تسریع در پتروشیمی دهلران و ان جی ال خواهیم بود.

استاندار ایلام به سرمایه گذاری 12هزار میلیارد ریالی در پروژه های لرزه نگاری شهرستان نیز اشاره کرد گفت : با اخذ ماده 56 برای بزرگراه پل زال به مورموری و دهلران و چیلات از دیگر اقدامات و خدمات مهم است که نقش مهمی در توسعه شهرستان دارد وانتظار داریم ست بخش خصوصی پای کار بیاید.

وی پروژه راهسازی دهلران به مهران و اندیمشک را راهبردی دانست و گفت: فاز اول این پروژه بطول 12 کیلومتر اجرایی شده و فاز دوم 18 کیلومتر و در دست اقدام است و مابقی نیز در حال پیگیری هستیم و ماده 56 آن برای واگذاری به بخش خصوص اخذ شد.

وی پروژه پل زال به مورموری و دهلران را از دیگر پروژه ها ذکر کرد که تفاهم نامه ها در حال انجام است و گفت:در زیرساخت های چیلات بالغ بر 400میلیارد ریال هزینه شده و مجوزهای گذر مرزی و بازارچه ان نیز اخذ شده است.

نماینده عالی دولت گفت : 18هزار هکتار از ارضی استان تحت پوش سامانه گرمسیری قرار گرفته است که سهم شهرستان دهلران 5هزار هکتار می باشد این در حالی است که از مجموع ۸۰ هزار هکتار طرح های احیای اراضی استان بیش از 65 هزار هکتار در دهلران قرار دارد.

دشتکی اظهار داشت : بیش از 80 هزار هکتارارضی بیابانی در استان وجود دارد که 40 هزار هکتار پاکسازی و درختکاری انجام گرفته امسال نیز 20 هزار هکتار درختکاری و سال آینده هم 20 هزار هکتار پیش بینی شده است.

سلیمانی دشتکی تصریح کرد : از نظر بیابان زدایی کارهای بزرگی در هم در بخش کشاورزی و هم در بخش جنگلکاری و ابخیز داری و ابخوان داری در استان و شهرستاندهلران انجام شده است.

استاندار ایلام از پیگیری احداث نیروگاه سیکل ترکیبی 500 مگاواتی در دهلران خبر داد و افزود: شرکت مپنا بعنوان سرمایه گذار وارد عمل شده و امیدواریم تفاهم نامه نهایی و کار شروع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار