مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: تاکنون سه هزار و ۳۳۶ طرح اشتغال روستایی با اعتبار ۱۸۳ میلیارد تومان و ایجاد پنج هزار و ۵۵۶شغل در استان ایلام پرداخت شده است.
کد خبر: ۷۷۳۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵ 20 August 2019

 به گزارش تابناک ایلام؛شکرالله شیرخانی اظهار داشت: در استان ایلام، ۷۷تشکل کارگری، ۳۵ تشکل کارفرمایی و ۶ کانون بازنشستگی وجود دارد.

وی افزود: یکی از مهم ترین برنامه های دولت، سپردن کار به خود مردم است و تشکل ها با دنبال کردن این هدف که اگر اعضای تشکل ها، وظایف خود را به درستی ایفا کنند، باری از دوش دولت برداشته می شود.

وی گفت: تشکل ها، می توانند به عنوان یک بنیاد منجسم و قوی در عرصه تولید ایده در تصمیم سازی و تصمیم گیری ایفای نقش کنند.

شیرخانی یادآور شد: با تلاش استاندار ایلام و مجموعه مدیران دستگاه های ذیربط، استان ایلام آرام ترین استان کشور از نظر مسائل و مشکلات واحدهای کارگری است.

وی گفت: ۴۸ واحد کارگری مشکل دار در استان شناسایی شدند که بعد از پیگیری های استاندار و برگزاری جلسات متعدد توسط این اداره کل به ۶ واحد کاهش یافت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: تاکنون سه هزار و ۳۳۶ طرح اشتغال روستایی با اعتبار ۱۸۳ میلیارد تومان و ایجاد پنج هزار و ۵۵۶شغل در استان ایلام پرداخت شده است.

وی بر ساماندهی مشاغل خانگی تاکید کرد و گفت: اتصال به بازار که مستلزم تنوع بخشیدن به تولیدات مهارت‌های موجود است، مهم ترین ویژگی طرح نوین توسعه مشاغل خانگی و نویدبخش برندسازی محصولاتی است که در استان ایلام تولید می‌شد و تاکنون به نام استان‌های دیگر به فروش می‌رفت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با تاکید بر اینکه هدف طرح، تقویت و به‌کارگیری پشتیبان‌ها و برندهای محلی و استانی است، تصریح کرد: با اجرای این طرح برندهای محلی به برندهای ملی متصل خواهند شد.

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد سهم اشتغال و توسعه کشور در بخش تعاون است، گفت: تعاون، مولود تفکر دینی است و استان ایلام دارای سه هزار و ۲۰۰ تعاونی است که از این تعداد یک هزار و ۹۰۰ تعاونی با ۳۱۱ هزار نفر عضو فعال هستند.

شیرخانی بر بازدید میدانی از کلیه شرکت های تعاونی اشاره کرد و گفت: از تمام پتانسیل اداره کل، جهت رفع مشکل آن ها استفاده خواهیم کرد./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار