مدیر ملی طرح آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی؛
مدیر ملی طرح آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی از پرداخت 200 فقره وام اشتغالزایی از سوی صندوق‌های توان افزایی روستایی به متقاضیان شهرستان ملکشاهی خبر داد وگفت: راه اندازی صندوق های توان افزا الگوی موفق توسعه درونزا روستایی است.
کد خبر: ۷۷۱۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵ 15 August 2019

 به گزارش تابناک ایلام؛محمد محمدیان  افزود: این تسهیلات به مناسبت عید سعید قربان از محل صندوق‌های توان افزا که توسط مردم اداره می شوند به متقاضیان پرداخت شد.

وی خاطر نشان کرد: ذخیره مردمی صندوق های توان افزا با کمک‌های مالی بنیاد مستضعفان به اندازه یا دوبرابر واریزی مردم تقویت می‌شوند، سپس مردم از این صندوق‌ها پس از ماه سوم به صورت دوره ای وام اشتغال‌زایی روستایی دریافت می‌کنند.

وی مشارکت ۶۰ درصدی مردم سه ماه بعد از شروع به کار صندوق‌های توان افزا را در ملکشاهی شروع خوبی برای پیشرفت درونزا و متکی به مردم این شهرستان عنوان کرد.

مدیر ملی طرح آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی اظهار داشت: آبادانی و پیشرفت جامع مناطق محروم چیزی فراتر از ساخت مدرسه، بیمارستان و کارخانه است، این مهم باید از طریق آموزش و تغییر نگرش و ایجاد اشتغال پایدار و توانمند سازی با استفاده از مزیت‌های درونزا و بومی و مشارکت دست‌ها و فکرهای مردم و مسوولین آن منطقه انجام گیرد.

محمدیان شعار بنیاد را «کار با مردم برای مردم» دانست و گفت: کمیته و گروه‌های آبادانی و پیشرفت روستایی و صندوق‌های توان افزایی روستایی بنیاد مستضعفان (بنیاد علوی) که با سنت حسنه‌ی اسلامی قرض الحسنه پر برکت شده مبناهای محر ومیت زدایی ملکشاهی هستند.
وی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان یک الگوی خاص در حوزه آبادانی و پیشرفت کشور دارد، افزود: تحقق عدالت اجتماعی و پیشرفت اقتصادی و رفاه و حفاظت از منابع پایه با استفاده از راهبردهای توان افزایی و ظرفیت سازی در جوامعی روستایی در دستور کار بنیاد است.

وی توانمند سازی را مقدمه‌ی اشتغال و رفع بیکاری مقدمه‌ی خروج فقر دانست و گفت: توسعه‌ی روستایی در همه‌ی کشورها مقدمه و بسترساز توسعه ملی و مورد توجه و اهتمام برنامه ریزان است.

شهرستان 20 هزار نفری ملکشاهی در 35 کیلومتری مرکز استان ایلام یکی از ۱۲ منطقه تحت پوشش طرح آبادانی و پیشرفت مناطق محروم بنیاد علوی در مناطق مختلف کشور است.

بنیاد علوی از دی ماه سال 97 تاکنون طرح های مختلفی در حوزه‌های (۱-توان افزایی جوامع محلی(جهاد دانشگاهی)،۲-مطالعات(شرکت شهری)،۳-طرح‌های اشتغالزایی و توانمند سازی،۴-اقدامات زیرساختی و آبادانی ۵-خدمات فرهنگی، ورزشی ۶- آموزش و زیرساخت‌های آموزشی ۷-حوزه سلامت و حمایتی)در ملکشاهی اجرا کرده است./ع

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار