مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: استان ایلام برای دومین سال پیاپی رتبه نخست کشور را در تحقق اهداف کشت دانه روغنی کلزا به خود اختصاص داده است..
کد خبر: ۷۷۱۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰ 12 August 2019

 به گزارش تابناک ایلام ؛حشمت زرین جوب اظهار داشت: میزان برداشت کلزای استان ایلام امسال نسبت به برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی و نیز سطح اراضی زیر کشت کلزا ۲۰ درصد افزایش داشت.

وی توضیح داد: برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی برای برداشت کلزا در استان ایلام حداکثر ۱۸ هزار تن بود که در مجموع ۲۱ هزار و ۵۷۴ تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان استان برداشت و خریداری شد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی ایلام یادآور شد: البته در کشت پاییزه سال گذشته علیرغم استقبال کشاورزان برای کشت کلزا، اما استان ایلام به مانند برخی دیگر از استان های کشور با کمبود بذر کلزا مواجه بود که در صورتی که بذر مورد نیاز کشاورزان تامین می شد سطح زیرکشت و مقدار برداشت کلزای استان از این میزان فعلی فراتر می رفت.

زرین چوب گفت: اما با این وجود استان ایلام پیشرو در تحقق برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی و برنامه ۱۰ ساله توسعه کلزا بود هرچند در برداشت محصول با توجه به وسعت اراضی زیر کشت استان چهارم بعد از گلستان، خوزستان و مازندران بود.

وی تاکید کرد: برای کشت پاییزه امسال کود، بذر و سم به مقدار کافی تامین شده و یکی از اهداف مهم سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام افزایش سطح زیر کشت اراضی دانه روغنی کلزا در کشت پاییزه سال جاری است.

زرین جوب وضعیت اقلیمی، رعایت توصیه های فنی توسط کشاورزان، تغذیه مناسب گیاهی، مبارزه به موقع با آفات، بهره گیری از سیستم های مکانیزه، استقبال کشاورزان و افزایش دانش فنی آنها نسبت به کشت دانه روغنی کلزا از جمله عوامل موثر در رونق کشت کلزا در استان است./ع

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار