سرپرست فدراسیون ورزش های همگانی با اشاره به خطر کم تحرکی در میان اقشار مختلف مردم گفت: پیشرفت تکنولوژی و تغییر سبک زندگی موجب کم تحرکی در جامعه شده بطوریکه ۲۱ درصد دانش آموزان با معضل اضافه وزن روبرو هستند.
کد خبر: ۷۷۱۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۵ 11 August 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛  افشین ملایی دشتی در مجمع عمومی انتخاب رئیس هیات ورزش های همگانی ایلام اظهار داشت: اصلی ترین رویکرد این فدراسیون افزایش نشاط اجتماعی بین اقشار مختلف جامعه و برخورد با معضل کم تحرکی و ورزش نکردن است.

وی افزود: برنامه ریزی برای مقابله با کم تحرکی و ایجاد بستر لازم برای توسعه ورزش های همگانی اصلی ترین عامل در ایجاد نشاط و شادبی در جامعه است.

ملایی دشتکی یادآور شد: توجه به توسعه ورزش های همگانی و بازاریابی اجتماعی از مهمترین برنامه های هیات ورزش های همگانی در استان ها است و با مطالعه بر روی اقشار مختلف جامعه و نیازهای آن ها می توان در توسعه ورزش های همگانی گام برداشت.

سرپرست فدراسیون ورزش های همگانی گفت: ۲۱ درصد دانش آموزان کشورز چاق شده، ۳۰ درصد جمعیت ایران چاق هستند و ۱۰ درصد نیز از بیماری دیابت رنج می برند که همه این مشکلات ناشی از کم تحرکی است.

وی با بیان اینکه مخاطب ورزش‌های همگانی عام و همه مردم هستند و انتظارات در این حوزه برای ارتقای این نوع ورزش بیشتر است، گفت: ورزش‌های همگانی نقش مهمی در سلامت، داشتن انرژی مثبت، خواب راحت و شادابی افراد دارند و باید برای گسترش بیشتر این نوع از ورزش‌ها تلاش کنیم.

مدیر کل ورزش و جوانان ایلام نیز در این نشست گفت: ورزش همگانی کمک شایانی به آرامش اجتماعی و یکپارچگی مردم برای زندگی بهتر در جامعه ایفا می کند.

بهروز حیدرزاده با بیان اینکه ورزش های همگانی با هدف ایجاد امکانات و بستر مناسب به منظور ایجاد نشاط و شادابی در مردم تشکیل شده، گفت: با توسعه ورزش همگانی با شعار ورزش برای همه، سعی کنیم این فرهنگ را با توجه به سلیقه و علاقه مردم، هر کس، هرکجا، هر با هر بودجه بتواند انجام دهد و مردم با کمترین امکانات و هزینه به سمت ورزش روی آورند.

وی افزود: ما باید در توسعه ورزش های همگانی تلاش کنیم زیرا این استان در رشته های ورزشی استعدادهای خوبی دارد که قطعا با سیاست هایی که رئیس جدید و همکاران شان در ورزش ها همگانی دارند می تواند موفق باشند.

حیدرزاده تاکید کرد: استان ایلام و شهرستان های آن دارای ظرفیت های خوبی هستند و این امر می تواند پایه خوبی برای توسعه و رشد این ورزش شود لذا در صورت برنامه ریزی رئیس جدید این هیات افق روشنی را برای این ورزش پیش بینی می کنیم./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار