رئیس پلیس راه ایلام گفت: استفاده از سیستم دودزا تحت هر شرایطی بر روی وسایل نقلیه ممنوع بوده و در صورت مشاهده با راننده خاطی برخورد خواهد شد.
کد خبر: ۷۷۰۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵ 09 August 2019

 به گزارش تابناک ایلام؛سرهنگ رضا همتی زاده اظهار داشت: ماموران گشت نامحسوس اداره عملیات پلیس راه استان ایلام در محور دره شهر به ایلام یک دستگاه خودرو سواری پژو پارس  به دلیل ارتکاب تخلف حادثه ساز و رانندگی به صورت  مارپیچ ، دستور توقف می دهند که  راننده مذکور  بدون توجه به ایست ماموران ، اقدام به فرار و استفاده از سیستم دودزا( بک اسموک) می کند تا  پلیس نتواند به راحتی وی را متوقف کنند که پس از تعقیب و گریز کوتاه ماموران موفق شدند این خودرو و راننده متخلف را متوقف کنند.

وی ادامه داد: پس از احراز هویت راننده و استعلام خودرو  در سامانه سیستم خلافی  مشخص شد که خودرو موصوف دارای ۴۶ میلیون  ریال خلافی معوق و پرداخت نشده  و شکایت در سامانه راهور است که پس از اعمال قانون جهت سیر مراحل قانونی روانه پارکینگ شد.

وی عنوان کرد: کارکرد سیستم دودزا  بدین صورت است که با فشردن دکمه، مایع توسط پمپ از مخزن خارج شده و توسط لوله به سمت اگزوز رفته و در دمای بالا در داخل  اگزوز تبدیل به بخار سفید رنگ شده و از اگزوز خارج می شود که متاسفانه وجود چنین خودروهایی در جاده ها بسیار خطرناک بوده و امنیت جاده ای را به خطر می اندازد.

وی گفت: هرگونه تغییر در وضعیت ظاهری و فنی وسیله نقلیه  مانند (خواباندن فنر زیر وسیله نقلیه ، تغییر رینگ و لاستیک ، نصب سیستم دودزا و  کوچک کردن فرمان خودرو) که باعث خارج شدن خودرو از حالت استاندارد و کاهش ضریب ایمنی  می شود،  ممنوع است./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار