جلال میرزایی در گفت‌وگو با «تابناک»
اصلاح‌طلبان که در چند وقت اخیر زمزمه‌هایی برای حضور نداشتن در انتخابات را مطرح می‌کردند، اکنون به این نتیجه رسیده اند که باید از این حق خود استفاده کنند و تا جایی که می‌توانند کرسی‌های بیشتری را در مجلس به دست آورند، چون انفعال در این موضوع، نه تنها تغییری در سیستم ایجاد نمی‌کند، بلکه باعث کند شدن حرکت می‌شود.
کد خبر: ۷۷۰۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵ 09 August 2019

در نظام مردم‌سالار دینی ایران، انتخابات به عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین صحنه حضور مردم برای تعیین سرنوشت و چگونگی اداره کشور شناخته می‌شود. طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی، اداره ایران با اتکا به آرای عمومی از طریق انتخابات است؛ بنابراین، شرکت افراد واجد شرایط رأی در انتخابات برای رأی دادن به نامزدها، یعنی ایفای نقش آن افراد در تعیین مسئولان نظام برای اداره کشور طی یک دوره معین که دارای اهمیت راهبردی است. با توجه به اهمیت حضور مردم پای صندوق‌های رأی، در آستانه هر انتخاباتی، موضوع حق یا تکلیف بودن شرکت در انتخابات مطرح می‌شود.

به گزارش «تابناک»؛ اصلاح‌طلبان که در چند وقت اخیر زمزمه‌هایی برای حضور نداشتن در انتخابات را مطرح می‌کردند، اکنون به این نتیجه رسیده اند که باید از این حق خود استفاده کنند و تا جایی که می‌توانند کرسی‌های بیشتری را در مجلس به دست آورند، چون انفعال در این موضوع، نه تنها تغییری در سیستم ایجاد نمی‌کند، بلکه باعث کند شدن حرکت می‌شود.

جلال میرزایی، عضو فراکسیون امید در گفت‌وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: باید سعی کنیم تا انتخابات روال خود را پشت سر گذارد؛ بنابراین، اینکه ما از هم اکنون شروع کنیم و برنامه‌های ناپخته‌ای ارائه دهیم، شیوه درستی نیست.

وی گفت: مردم در جامعه از حقوقی برخوردارند که از مدت‌ها قبل به آن‌ها اعطا شده و جزو حقوق شهروندی نیز به حساب می‌آید؛ بنابراین، مردم باید از این حق خود استفاده کنند، چون باعث می‌شود، بخشی از انتظارات آن‌ها برآورده شود. پس این انتظار حداکثری نباید ایجاد شود که با رأی دادن به یک جریان خاص، تمام مطالبات آن‌ها تأمین و برآورده خواهد شد. اساسا اینکه انتخابات در دوره‌های زمانی چهار ساله باید تکرار شود، به این دلیل است که حق انتخاب برای مردم همیشه وجود داشته باشد و در صورتی که به بخشی از توقعات خود نرسیدند در دور بعد افراد دیگری را انتخاب کنند تا به بخشی از توقعات خود برسند.

وی در ادامه یادآور شد: در صورتی که مردم در انتخابات شرکت کنند و جریان مورد حمایت آنان نتواند اکثریت را به دست بیاورد و در مجلس توقعات را برآورد کند، نباید باعث ناامیدی شود، چون به هر حال افراد وارد شده به مجلس اکثریت را نداشته اند؛ اما اکنون ما در جامعه با پدیده‌ای مواجه هستیم که در نوع خود بی نظیر است. اکنون شاید یک جناح خاص از گروهی حمایت کند و این گروه بتواند وارد مجلس شود، ولی متأسفانه از روز بعد از انتخابات همین‌ها شروع به تخریب منتخبان خود می‌کنند. خلاصه آن که به جای اینکه جریان حمایت کننده، راهکار ارائه دهد و مشکلات را شناسایی و به منتخبان در راه پیشبرد اهداف کمک کند، شروع به زدن این افراد کرده و تخریب می‌کنند. همین موضوع الان در مورد فراکسیون امید هم صادق است و این اتفاق متأسفانه در مجلس دهم نیز رخ داده است.

این نماینده مجلس با اشاره به سخنان اخیر رئیس دولت اصلاحات گفت: رئیس دولت اصلاحات ملاحظاتی داشتند که البته در دیدار خودشان با اعضای فراکسیون امید، این موضوع را به گونه‌ای دیگر مطرح کردند، و نگرانی‌هایی داشتند، ولی با توجه به بازخورد‌های جامعه و اینکه اصلاح‌طلبان همیشه خود را با جامعه انظباق و در هر زمانی مصالح کشور را به مسائل دیگر ترجیح داده اند، در دیدار بعدی خود راهبرد اصلاح طلبان را مشخص کردند و تصمیم بر این شد، اصلاح طلبان در انتخابات شرکت کنند.

وی گفت: به هر حال خواسته ریس دولت اصلاحات و بسیاری دیگر از اصلاح‌طلبان این است که مردم باید از حق خود در انتخابات استفاده کنند، چون این به نفع آنان است و رفتن به سمت و سوی دیگر مشکلی را حل نمی کند و تنها هزینه آن بر دوش مردم خواهد افتاد؛ بنابراین، استفاده از حق عمومی برای انتخاب افراد بیشتر به نفع کشور است.

 
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
علیمرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۶
بعنوان یه اصلاحطلب متاسفم برای اصلاحات ایلام که شما نماینده مجلسشی ،کاش بجای شما به کاندیدای مستقل (دختر ایوانی) رای میدادیم
ماهان
|
United Arab Emirates
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
یعنی مردم بیان از شما وکلای دولت دفاع کنن یا شما از حق مردم دفاع کنین؟
بنده از مردم شمال استان که رای خودم را به این آقا دادم عذر میخوام.خواهشا مرا ببخشین.
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
با سلام بخشی از صحبت هایتون نظر میدم امیدوارتامل کنید
اما اکنون ما در جامعه با پدیده‌ای مواجه هستیم که در نوع خود بی نظیر است. اکنون شاید یک جناح خاص از گروهی حمایت کند و این گروه بتواند وارد مجلس شود، ولی متأسفانه از روز بعد از انتخابات همین‌ها شروع به تخریب منتخبان خود می‌کنند. خلاصه آن که به جای اینکه جریان حمایت کننده، راهکار ارائه دهد و مشکلات را شناسایی و به منتخبان در راه پیشبرد اهداف کمک کند، شروع به زدن این افراد کرده و تخریب می‌کنند. همین موضوع الان در مورد فراکسیون امید هم صادق است و این اتفاق متأسفانه در مجلس دهم نیز رخ داده است..
برادر میرزایی ازوقتی نماینده شدین چندباربا‌جوانان که حلقه اصلی راهیابی شما به مجلس شدند دیدار وجلسه ای داشتید اصلا آدرس دفترتون در ایلام می دانید کجاست؟راهکاربدیم شما در زمان تبلیغات راهکاردادین و راهکار شنیدین انتقال دفترو مدیریت نفت و گاز به ایلام که میموه ممنوعه شد پاسخگو نیستید عضوکمسیون انرژی باشید نتوانید پاسخگو مردم و نظرکارشناسی به وزارت برای انتقال باشید و مسئله منطقه آزاد مهران که کلا بایکوت شد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار