معارفه مدیر کل جدید ورزش وجوانان استان بزودی !
صریح تر عرض کنیم که بنا نیست مدیران و نخبگان شهرستانهای سیروان ،چرداول ،ایلام و ایوان که بخش قابل توجه جمعینی استان را تشکیل می دهند ازگردونه حذف و ودر واگذاری مصادر مدیریتی وتقسیم نمودن کیک قدرت ، به نحوی عمل شود که کل کیک با سینی به  یک بخش دیگر استان هدیه شود !پس دیگران چی ؟! شایسته نیستند یا کسی را ندارند که از آنان حمایت کند؟!
کد خبر: ۷۷۰۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷ 09 August 2019

تابناک ایلام ::موضوع انتصاب مدیران دستگاههای اجرایی در استان به  یکی از چالش برانگیز ترین مباحث روز ودر عین حال خبر ساز ترین و پر طرفدارترین تبدیل شده است . شاید دلیل استقبال وبه تعبیری فالگوش ایستادن بسیاری از مردم از چرایی آن ،ضرورت تغییرات ،ایستایی دستگاهها ،مدیران تکراری و مهمتر از همه انتظار مردم از تغییراتی است که بتواند در روند امور آنان نیز تغییر جدی وملموس ایجاد کند.

بارها هم به این نکته تاکید ورزیده ایم ،امروز هم در صدر همین مطلب دوباره می نویسیم که تغییرات در هر نظام سیاسی و مدیریتی امری اجتناب ناپذیر است ،مدیران ارشد حق دارند ترکیب مدیریتی خود را براساس نوع نگاه وخط فکری بچینند،اما در این زمینه بایستی از دیگر مولفه ها غافل نشوند.

چراکه نگاه سیاسی ویا خط فکری صرف نه تنها چاره ساز نیست،بلکه بدلیل تحت شعاع قرار دادن عملکرد وخروجی کارها که باید مردم آن را لمس کنند  ،همین یک مورد برای فروریختن دیوار اعتماد مردم به دولت مستقر کفایت می کند ،درست همانند رفتار برخی دستگاههای اجرایی که با رفتار و کردار خویش آخرین میخ ها را بر تابوت اعتماد مردم  زده اند. نتبجتا اینکه برای انتصاب بسیاری از دستگاههای تخصصی وفنی همچون ورزش و جوانان ویا کشاورزی و...تخصص ،مهارت و کاردانی بر رفتار وگرایشات سیاسی وفکری ارجح است ،یعنی اول تخصص بعد قرابت فکری!

البته در کنار  موارد پیش گفته شده در استانی همچون ایلام بدلیل تنوع قومیت ها وقبایل، پارامترهای منحصر به فردی همچون ایجاد توزان  بر روند انتصابات تاثیر گذاری می کنند که ضرورت دارد ارکان تاثیر گذار در انتصاب مدیران ،خصوصا مدیر ارشد استان بعنوان تصمیم گیرنده وتمام کننده این حوزه، به این مهم اهتمام ویژه داشته باشند ،چه بسا غافل شدن از آن مولود اتفاقات و دل نگرانی هایی جدی در بخشی از حامعه خواهد شد که کمترین نتیجه آن رواج بی اعتمادی است .بدین معنا که بخشی از نخبگان و شایستگان مناطقی از استان به دست فراموشی سپرده نشود وتمام نگاه در انتصابات به یک نقطه خاص به دلایل خاصتر !معطوف شود!

درست مثل همین انتصابی که قرار است در ورزش وجوانان استان به وقوع بپیوندد،در حالیکه استاندار محترم ایلام  گزینه هایی را از درون همین دستگاه استانی(آقایان کریمی وتردست) برای تصدی این جایگاه به وزارت ورزش وجوانان معرفی کرده وبرروی یکی از آنان نیز اجماع حاصل شده است ،اما شنیده می شود که بدلیل برخی اعمال نفوذ های همیشگی و در سایه دخالت های بیجتی نمایندگان استان ،آقای" علیشاهی " که همکنون بعنوان کارشناس ورزش وجوانان استان البرز فعالیت دارند ،مورد لطف وعنایت مسئولین وزارت واقع  ودر آستانه صدور حکم قرار گرفته اند و احتمالا ظرف یکی دو روز آتی نیز معارفه خواهد شد.

اینجا نمی خواهیم با ظرافت به مسایل وحواشی نحوه انتصاب این دست مدیران ورود کنیم ،اما رک وعریان به آقای استاندار ونمایندگان استان عرض می کنیم که ماههاست انتصابات دراستان تحت شعاع برخی رفتارهای قبیله گرایانه قرار گرفته است ،نه تنها بخشی از نخبگان وشایستگان یک بخش استان به طور کل فراموش شده اند ،بلکه داس حذف مدیران متوجه این حوزه  استان شده و مدیران عمدتا از یک حوزه دیگراستان انتخاب وانتصاب می شوند!

جناب آقای  استاندار قطعا تاکنون متوجه جساسیت قابل توجه مردم استان به شیوه انتصابات شده اند ،بنابراین لازم است با ملحوظ داشتن این حساسیتها مبادرت به تغییرات وانتصاب مدیران نمایند ،تا از شکل گیری شائبه تاثیر گذاری علایق خاص ووابستگی ها ی قومی ودخالتهای برون دستگاهی  جلوگیری به عمل آید.

صریح تر عرض کنیم که بنا نیست مدیران و نخبگان شهرستانهای سیروان ،چرداول ،ایلام و بالاخص ایوان که بخش قابل توجه جمعیتی استان را تشکیل می دهند ازگردونه حذف و ودر واگذاری مصادر مدیریتی وتقسیم نمودن کیک قدرت ، به نحوی عمل شود که کل کیک با سینی به  یک بخش دیگر استان هدیه شود !پس دیگران چی ؟! شایسته نیستند یا کسی را ندارند که از آنان حمایت کند؟!نمایندگان چرا با دخالت بی جای خود انتصابات را از مسیر واقعی و درست خود منحرف می کنند؟!

مخلص کلام اینکه حذف شایستگان یک قسمت از استان و عدم ایجاد توازن در بین قومیت ها ومناطق مختلف استان به صلاح نبوده وکاملا شائبه برانگیز است ،اگر مسوولین دنبال توسعه هستند که یقینا چنین است ،لازم است درکنار لحاظ نمودن مولفه های سیاسی وتخصصی ،نیم نگاهی هم به تاثیر گذاری سایر پارامترها همچون ضرورت توازن منطقه ای داشته باشند که بی شک حرکت با این دست فرمان به خروج قطار توسعه از ریل منتج !و یک پای توسعه همچنان چوبی باقی خواهد ماند!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
امیر حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
گزینه مورد نظر از شهرستان دره شهره؟
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
جناب اسدی عزیز اشتباه شما اینست که فکر میکنید آقای علیشائی با دخالت نماینده مدیر کل خواهند شد در حالیکه تمام انتصابات استان با دستور عادل آذر انجام میشود! عادل آذرهر کسی را که بخواهد در هر جایی به کار می گمارد! سری به مرکز آمار ایران بزنید تا حساب کار دستتان باید.
ضمناً آقای علیشائی کارشناس ساده نیستن از جوانان دهه شصت، متولد مورموری و چندین سال معاون تربیت بدنی استان خوزستان بوده و داراي مدرک دکتری تربیت بدنی می باشند!
علگه چپ کوت
|
-
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
درود برای آقای اسدی
جناب آقای استاندار گوش به فرمان پایتخت نشینان حوزه جنوب (آقایان آذر و زینی وند) برای مدیرکلی اموزش و پرورش و ریاست دانشگاه فرهنگیان دونفر دیگر از بچه های ذره شهر آقایان کلانتری و صالحیان معرفی کرده و تمام قد از آنها دفاع میکنه تا کیک این جشن آقای استاندار کامل شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
لطفآ یک بیوگرافی از دکتر علیشاهی توی قسمت نظرها بنویسید و اینکه کجایی هستند
ناشناس
|
United Kingdom
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
آقای علیشائی اهل مورموری شهرستان آبدانان، طایفه بن ریزی ، دکتری تربیت بدنی، چند سال معاون تربیت بدنی خوزستان بوده و علیرغم جوانی تجربیات خوبی در استان خوزستان کسب نموده اند. متولد دهه 60. دیگه...
مهری پور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
واقعا" متاسفم برای استاندار در دولت تبعیض وامید آقا به خدا قسم ,,,,,,,, مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی را به خاک سیاه نشاند بدون حضور روزانه حتی یک ساعت در محل کار دکتری تقلبی از طرح احمدی نژاد گرفت به چه دلیل ؟ چون با جناق محترم رئییس جهاددانشگاهی بود واقعا" خنده دار هستش چنین فردی رییس دانشگاه فرهنگیان استان ایلام بشه وای به حال علم ودانش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۱
اگر فلانی بشه رییس دانشگاه فرهنگیان بی انصافی
شاخصه و برتری خاصی ندارم جز اینکه صد درصد محافظه کار کاش یه نیروی بهتر میشد
کشکول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
بابا این چه وضعیه چرا کسی نیست به این همه قومیت گرایی استاندار ایلام توجه کنه به خدا آقای دشتکی اینجا چهارمحال نیست چرا فقط در انتصابات به 10 درصد هم زبان خودتون در استان توجه می کنید ظاهرا" 90 درصد دیگه انسان نیستن بس است دیگه شورشو در آوردی ا ه ه
علیمرد
|
United States
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
انتصابات بزرگ استان که تحت نظر عادل آذره بیچاره استاندار و نمایندگان تو انتصابات کوچک شاید کمی نقش داشته باشن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
حرف بدون سند به درد نمیخوره.
بهتر بود آمار مدیران تمام دستکاههای اجرایی مرکز استان را استخراج میکیردید و سهم هر منطقه را شماشر میکردی بعد این ادعای نادرست را مطرح میکردی. دهها سال است همه مدیران از ایلام و ایوان و شیروان و ملکشاهی هستند خب چه گلی به سر استان زدن؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار