مدیرکل میراث فرهنگی استان ایلام اظهار داشت: تعداد اشیایی که در سالیان متمادی به مخزن اداره کل میراث فرهنگی استان ایلام سپرده شده پنج هزار قطعه شی باستانی است.
کد خبر: ۷۶۹۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶ 06 August 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ عبدالمالک شنبه زاده  اظهار داشت : این اشیا که مربوط به دوره های مختلف تاریخی هستند در جریان کاوش های علمی، تجاری و یافته های اتفاقی چون کشف از حفاری غیر مجاز و قاچاقچیان کشف شده اند .

وی با ذکر اینکه با توجه به غنای ذخایر باستانی و تاریخی و کاوش‌های علمی و نجات بخشی، اشیای زیادی نیز کشف و به مخزن این اداره کل سپرده شده گفت: مجموع این شرایط ایجاد موزه باستان شناسی را در مرکز استان ضروری کرده است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان ایلام گفت: همچنین در جریان سفر و حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به ایلام احداث موزه باستان شناسی به عنوان مطالبه عمئمق استان مصوب شد و کارمطالعه و طراحی آن جریان یافت.

شنبه زاده اظهار داشت: با ابلاغ اعتبار ملی ۳۰۰ میلیون ریالی کار مطالعه و طراحی موزه باستان شناسی شهر ایلام به انجام رسید.

وی افزود: مطالعه موزه باستان شناسی شامل چند مرحله از جمله تکمیل فرم درخواست موزه، انجام مطالعات و تهیه طرح توجیهی موزه مطابق با شرح خدمات، انجام مطالعات و تهیه طرح محتوا و سناریو موزه بر اساس شرح خدمات، انجام مطالعات و تهیه طرح معماری و معماری داخلی موزه بر اساس شرح خدمات تدوین شده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار