مدیرکل راه و شهرسازی ایلام؛
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام به اقدام های انجام شده در بخش ارتقاء راه های استان اشاره کرد و گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی کمتر از 180 کیلومتر راه اصلی در استان وجود داشت، هم اکنون بالغ بر 600 کیلومتر راه اصلی در استان وجود دارد.
کد خبر: ۷۶۸۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰ 04 August 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ علی اصغر کاظمی افزود: مهمترین محور مواصلاتی استان یعنی جاده ایلام - مهران یا همان جاده اربعین در سال های اخیر با توجه به حجم بالای ترددها، کانون توجه مسئولان ارشد کشوری قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در خصوص پروژه بزرگراه ایلام - مهران (محور اصلی اربعین) گفت: طول این بزرگراه از ورودی شهر ایلام (میدان ارغوان - کنارگذر شرقی ایلام) تا پایانه مرزی مهران ۱۰۲ کیلومتر است که ۸۲ کیلومتر این محور به صورت چهارخطه زیربار ترافیک رفته است.

وی ادامه داد: البته در قسمتهایی از این ۸۲ کیلومتر لایه روکش آسفالت نهایی و نصب جدا کننده‌های بتونی باید به انجام برسد و ۲۰ کیلومتر باقیمانده در قطعات سه گانه مسیر توسط پیمانکاران در حال اجرا است.

کاظمی افزود: تلاش خواهد شد نقاط حساس و گره‌های ترافیکی پیش از اربعین حسینی با تکمیل پل‌های بزرگ برطرف و امسال در استان ایلام هموارتر از سال های گذشته خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: در محور ایلام به مهران هم اکنون ۲ دستگاه تونل در حال احداث است، تونل موازی تونل راه کربلا به طول ۷۶۰ متر حفاری آن به پایان رسیده و پیمانکار مشغول مراحل کف برداری و لاینینگ (حفاظ بتونی) است و تونل کیلومتر ۵ ایلام- مهران به طول ۸۴۰ متر که اخیرأ آغاز شده و ۱۰۰ متر آن حفاری شده است.

وی تصریح کرد: در منطقه کنجانچم نیز مسیر رفت اصلاح شده و حجم عظیم عملیات خاکی مسیر برگشت نیز به انجام رسیده و باید پل‌ها این قسمت نیز تکمیل شوند که غیر از قسمت هایی که عنوان شد سایر مسیر برای اربعین امسال به صورت چهار خطه زیر بار ترافیک قرار خواهد گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام با اشاره اجرای پروژه های بزرگ آزادراهی در استان گفت: در حال رایزنی برای اجرای پروژه های بزرگ برای برون رفت استان از وضعیت گذشته و رسیدن به نقطه آرمانی استان هستیم،کارهایی که رسیدن به مرحله اجرایی آنها بیش از 6 سال زمان نیاز داشت اما با رایزینی های مدیریت ارشد استان تنها ظرف مدت 6 ماه در حال تحقق یافتن است.

کاظمی ادامه داد: اتصال ایلام به شبکه آزادراهی کشور از سمت شمال و جنوب و همچنین اتصال به شبکه ریلی از سمت شمال و جنوب جزو برنامه های اساسی این اداره کل و وزارت راه و شهرسازی است.

کاظمی با اشاره به پروژه بزرگ پروژه بزرگ آزاد راه پل زال - مورموری- دهلران - چیلات - نجف اشرف افزود: مطالعات مقدماتی طرح احداث آزاد راه کربلا و طرح آزاد راه نجف به عنوان 2 طرح اساسی و زیربنایی برای استان و کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: در جریان سفر وزیر راه و شهرسازی به ایلام و مساعدت ایشان برای اتصال استان به آزاد راه و پیگیری های لازم از طرف مدیریت ارشد استان و سایر مسئولان استان صدور مجوز فراخوان برای جذب سرمایه گذار در طرح آزاد راه تهران - نجف اشرف ( پل زال- مورموری- دهلران- مرز چیلات) توسط معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه وشهرسازی برای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور صورت پذیرفت.

وی از صدور مجوز فراخوان برای جذب سرمایه گذار در طرح آزاد راه تهران - نجف اشرف ( پل زال- مورموری - دهلران - مرز چیلات خبر داد و افزود: مناقصه اجرای این پروژه ملی برای انتخاب سرمایه گذار آغاز شد.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام تاکید کرد: اهمیت مرز بین المللی مهران و در آینده، مرز چیلات شهرستان دهلران و تردد سالانه بیش از چهار میلیون و 500 هزار زائر عتبات عالیات، سبب شد تا محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی کشور، در اولین سفر استانی و کاری خود که مصادف از استان ایلام و مرز بین المللی مهران بازدید کند.

کاظمی یادآور شد: در این سفر، با نظر مساعد وزیر راه، مطالعات اولیه اتصال ایلام به مرکز کشور از طریق آزاد راه آقا امیرالمومنین (ع) (آزاد راه خرم آباد - پل زال - دهلران - مرز چیلات - نجف اشرف) و آزاد راه کربلای معلی (کرمانشاه - حمیل - ایلام - مهران -کربلا) توسط اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام انجام و با پیگیری مسوولین ارشد استان و اداره کل راه و شهرسازی، عملیاتی شدن آن در دستور کار شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور قرار گرفت.

وی گفت: طول این آزاد راه از پل زال تا مرز چیلات( آزاد راه آقا امیرالمومنین علیه السلام ) 150 کیلومتر است که در نهایت، با اتصال به نجف اشرف در کشور عراق، به عنوان کوتاه ترین مسیر به نجف اشرف، علاوه بر ارتباط میان کشور ایران و عراق، ارتباط استان ایلام و کل کشور، با کشورهای همسایه برقرار خواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین، با احداث آزاد راه کرمانشاه - حمیل - ایلام - مهران و در نهایت، اتصال به کربلای معلی، این مسیر نیز، به عنوان کوتاهترین مسیر زائران آقا ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) به کربلا، خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: با توجه به اهمیت موضوع، پیگیری مسئولان ارشد استان و نظر مساعدی که مجموعه وزارت راه وشهرسازی در این زمینه دارند، در آینده نزدیک، اتصال استان ایلام به بزرگترین شبکه آزادراهی منطقه، محقق می شود.

کاظمی گفت: این تونل به عنوان دومین تونل بزرگ ترانزیتی کشور بر سر راه ارتباطی ۲ استان ایلام و کرمانشاه آبان سال گذشته برای استفاده و سهولت زائران اربعین و مردم ایوان به زیر بار ترافیک رفت.

وی اضافه کرد: طی سال های گذشته مسئولان استانی امکان تردد در این تونل را به طور موقت برای تردد زائران اربعین حسینی فراهم کردند اما هم اکنون با وجود باز بودن این مسیر و به علت نبود سیستم روشنایی کامل و تهویه هوا امکان تردد راحت وسایل نقلیه در این تونل به راحتی فراهم نیست.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام اضافه کرد: عملیات روشنایی و اجرای نصب تهویه تونل قلاجه برای دسترسی راحت و ایمن به مرز بین المللی مهران تا پیش از آغاز آیین اربعین حسینی با پیشرفت فیزیکی مناسب و با شتاب و جدیت تمام در دست اجراست.

 

کاظمی در خصوص این پروژه گفت: فاز اول این پروژه به سمت حمیل چند وقت پیش کنگ زنی شد و بخش خصوصی و سرمایه گذار پروژه عملیات اجرایی 50 کیلومتری آنرا را آغاز کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام با اشاره به برنامه ریزی های لازم برای اتصال این پروژه به سمت ایلام، مرز مهران و کربلا خواهد خبر داد و گفت: در آینده‌ای نزدیک جاده ایلام- حمیل- کرمانشاه به آزادراه تبدیل می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: در مجموع می توان گفت بدون احتساب دیگر پروژه های در دست اجرای راهسازی اصلی و فرعی در استان ایلام و با برگزاری مناقصه فاز اول راه آهن ایلام، کلنگ زنی آزاد راه کرمانشاه حمیل به ایلام، فراخوان آزاد راه تهران نجف، فراخوان و واگذاری بزرگراه مهران به دهلران و اندیمشک، تکمیل تونل قلاجه و کبیرکوه، آزادراه ایلام - مهران انقلابی بزرگ در حوزه راهسازی استان ایلام به وقوع می پیوندد./م

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
-
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
آقای مدیر کل شما فقط چاله چوله های این جاده یعنی ایلام- حمیل را برطرف کنید آزاد راه پیشکش، تو را به خدا اینقدر شعار ندهید
قیامت پای همه مسئولین شعاری گیر هست. هشدار
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار