معاون مهندسی توسعه شرکت آب و فاضلاب روستایی ایلام ؛
معاون مهندسی توسعه شرکت آب و فاضلاب روستایی ایلام گفت: شاخص بهره مندی روستاییان این استان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی به نزدیک 80 درصد رسیده است.
کد خبر: ۷۶۶۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹ 27 July 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ سید مهدی احمدی  اظهار داشت: بر همین اساس هم اینک بیش از 136 هزار نفر از جمعیت روستایی استان (80 درصد) از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردارند.

وی شاخص کیفیت آب شرب روستایی استان را بالاتر از میانگین کشوری دانست و افزود: شاخص کیفیت آب شرب روستایی در ایلام هم اکنون به بالای 99 درصد رسیده است.

احمدی با اشاره به اینکه ساخت مجتمع آبرسانی روستایی در دستور کار این شرکت قرار دارد، یادآور شد: این شرکت در راستای تعهد اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در تلاش است با تکمیل تعداد دیگری از این مجتمع‌ ها، علاوه بر بهره مندی بیشتر روستائیان از آب شرب، تعداد زیادی از روستاها را نیز از گردونه آبرسانی سیار خارج کند.

وی از اجرای عملیات آبرسانی به روستاهای باقی مانده خبر داد و گفت: آبرسانی به 55 روستای ایلام امسال عملیاتی می شود.

معاون مهندسی توسعه شرکت آب و فاضلاب روستایی ایلام تاکید کرد: با بهره برداری از این تعداد روستا در شهرستان های ایلام، ایوان، آبدانان، بدره، دهلران، چرداول و مهران بیش از چهار هزار نفر از جمعیت روستایی ایلام از نعمت آب شرب بهره مند می شوند.

احمدی به مصرف آب در روستاها اشاره کرد و گفت: در مناطق روستایی طبق استانداردها میزان آب مصرفی باید ۱۲۰ لیتر در ثانیه به ازای هر نفر باشد اما در استان ایلام این مقدار ۴۰۰ لیتر در ثانیه است که این مقدار آب مصرفی افزون بر استانداردهای کشوری است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار