مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام؛
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام گفت: از زمان آغاز صدور تاکنون ۶ هزار و ۳۱۳ جلد سند مالکیت روستایی و شهری (شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر) در این استان صادر و این مهم موجب برقراری عدالت اجتماعی در جامعه شده است.
کد خبر: ۷۶۵۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۲ 23 July 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛  حبیب الله محبی  اظهار داشت: از این تعداد صدور سند چهار هزار و ۲۷۴ جلد سند مربوط به مناطق روستایی و ۲ هزار و ۳۹ جلد سند نیز مربوط به مناطق شهری(شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت) بوده است.

وی افزود: صدور سند برای خانه های روستایی و شهرهای کوچک تضمین مالکیت و ارزش دادن به تثبیت مالکیت خانه های مسکونی، جلوگیری از تعارض مالکان و وجود وثیقه ای مطمئن برای اخذ تسهیلات را درپی دارد.

محبی اضافه کرد: بنیاد مسکن به بحث صدور سند مالکیت واحدهای روستایی و شهری تاکید جدی دارد و تاکنون در این زمینه موفق عمل کرده و به نوبه خود استقبال گسترده مردم را بدنبال داشته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام گفت: صدور اسناد مالکیت روستایی نقش بسزایی در وسعت بخشیدن به مالکیت های مسکونی را داشته و انگیزه لازم برای سرمایه گذاری در روستاها را فراهم می کند.

محبی ، هویت بخشی به مالکیت خصوصی، کاهش مشکلات به ویژه برخوردها و نزاع های اجتماعی مربوط به اراضی، جذب تسهیلات مالی در روستاها، گسترش فیزیکی و مبتنی بر برنامه‌ریزی، بهبود کیفیت مسکن روستایی، ارتقای جایگاه نهادهای محلی ،تقویت و نظارت های دولت در مدیریت اراضی روستایی را از جمله مزایای صدور اسناد مالکیت در روستاها برشمرد.

وی با بیان اینکه روستاها امروز به عنوان محورهای پیشرفت کشور هستند، گفت: توسعه روستاها به عنوان محرک پیشرفت شهرها می تواند یک رشد متوازن و مطلوب در استان را رقم بزند.

به گزارش ایرنا، فقدان سند ثبتی برای املاک مسکونی و زراعی یکی از دغدغه ها و مشکلات اهالی روستایی و شهرهای کوچک استان ایلام محسوب می شود که داشتن آن لازمه اعمال حق مالکیت است.
از جمله تبعات فقدان سند املاک برای اهالی روستایی استان ایلام محرومیت آنان از تسهیلات تکلیفی بانک ها است که عمدتا با بهره کم وحمایتی پرداخت می شود .

جمعیت ۵۸۰ هزار نفری استان ایلام با نسبت تقریبا مساوی جمعبت شهری و روستایی در ۱۰ شهرستان، ۲۵ شهر و بیش از ۶۰۷روستا سکونت دارند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار