استاندار ایلام؛
استاندار ایلام به وضعیت نامناسب تغذیه کودکان در مناطق کمتر برخوردار اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۰۰۰ کودک معلول در استان نیز وجود دارد که این موضوع نیازمند توجه خاص است.
کد خبر: ۷۶۵۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳ 23 July 2019

 به گزارش تابناک ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی در نشست تخصصی حقوق کودک در استانداری ایلام که با حضور وزیر دادگستری برگزار شد، بر لزوم رعایت حقوق کودکان تاکید کرد و گفت: در بحث حقوق کودک هر منطقه بایست اقتضائات خاص هر منطقه را در نظر داشت.

وی با اشاره به اینکه بیش از یک سوم جمعیت کودکان زیر ۱۸ سال استان در شهرها و ۵۵ هزار نفر در روستاها زندگی می‌کنند، اضافه کرد: بیش از ۲ هزار کودک بازمانده از تحصیل امروز در استان وجود دارد که بایست با برنامه ریزی دستگاه‌های متولی این موضوع پوشش داده شود.

سلیمانی دشتکی  ادامه داد: برای تهیه یک برنامه مدون و علمی بایست مطالعات راهبردی علمی و دقیق در هر منطقه صورت گیرد چراکه مسائل خاص کودکان در استان‌های سنتی مانند ایلام با کلان شهرها متفاوت است.

استاندار ایلام در ادامه به غنای فرهنگی مناطق مختلف کشور از جمله استان ایلام اشاره کرد و تصریح کرد: نقاط قوت این فرهنگ می‌تواند در پیشبرد امور و کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر باشد.

وی ایلام را از لحاظ بافت فرهنگی و اجتماعی در کشور منحصر به فرد دانست و افزود: فرهنگ احترام به بزرگ‌تر و تشکیل هیئت‌های صلح در استان یک نمونه از این فرهنگ غنی است که نقش اساسی در حل و فصل نمودن منازعات قومی ایفا می‌کند و یک بازوی توانا برای دستگاه‌های ذیربط است.

سلیمانی دشتکی در ادامه با اشاره به این مطلب که بیش از یک سوم جمعیت کودکان زیر ۱۸ سال استان در شهرها و ۵۵ هزار نفر در روستاها زندگی می‌کنند، اضافه کرد: بیش از ۲ هزار کودک بازمانده از تحصیل امروز در استان وجود دارد که بایست با برنامه ریزی دستگاه‌های متولی این موضوع پوشش داده شود.

وی در ادامه به وضعیت نامناسب تغذیه کودکان در مناطق کمتر برخوردار اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۰۰۰ کودک معلول در استان نیز وجود دارد که این موضوع نیازمند توجه خاص است.

استاندار ایلام  به برخی از آسیب‌های تهدید کننده حقوق کودکان چون کودک همسری، کودک آزاری، بیگاری کشیدن از کودکان، کودکان طلاق و … اشاره کرد و افزود: با فرهنگ سازی مناسب فشارها بر کودکان برداشته شود و بجای آن با نگاه سازنده مسیر رشد و اعتلای آنان را فراهم ساخت.

وی در پایان به تشکیل بانک اطلاعاتی با موضوعات کودکان در استان خبر داد و عنوان کرد: برای برخورد با آسیب‌های اجتماعی در حوزه کودکان برنامه ریزی و اقداماتی با حضور افراد صاحب نظر انجام شده است./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار