امام جمعه دهلران عنوان کرد؛
امام جمعه شهرستان دهلران گفت : شهرستان دهلران ظرفیت های فراوانی برای توسعه کاشت درخت وتوسعه جنگل کاری دارد که باید این ظرفیت ها در برنامه ریزی ها مورد توجه قرار گیرند.
کد خبر: ۷۶۵۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 23 July 2019
به گزارش تابناک ایلام ؛ سید محسن موسوی درجمع کارکنان منابع طبیعی شهرستان دهلران اظهار داشت : شهرستان دهلران یکی از گرمترین شهر های کشور است که با کاشت درخت و توسعه جنگل کاری می توان تغییراتی در بحث گرما این شهرستان ایجاد کرد.

 وی افزود : خوشبختانه اقدمات خوبی در حوزه منابع طبیعی شهرستان صورت گرفته ولی کافی نیست وباید اقدمات بیشتری در راستای حفظ ، حراست از منابع طبیعی در سطح شهرستان در دستور کار منابع طبیعی قرار بگیرد چرا که منابع طبیعی امانت آیندگان است وباید همه ما به خوبی از آن صیانت کنیم که آیندگان به نیکی از ما یاد کنند.

موسوی تصریح کرد: کاشت درخت ، ترویج درختکاری و حفاظت و صیانت از عرصه های منابع طبیعی و ملی از مهترین موضوعاتی است که باید منابع طبیعی شهرستان به صورت جدی به آنها توجه کند.

امام جمعه شهرستان دهلران بیان داشت: ترویج و فرهنگ سازی در حوزه منابع طبیعی هم از موضوعات بسیار مهمی است که باید به آن توجه جدی شود و در واقع با اقدمات فرهنگی باید اهمیت منابع طبیعی و حراست از در سطح جامعه ترویج پیدا کند.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان دهلران گفت : ساماندهی مراتع ، توسعه جنگل کاری در شهرستان و صیانت از عرصه های ملی از مهمترین برنامه های در دستور کار این اداره است.

نصر اله پارسه گفت :باتوجه به وجود عرصه های ملی در سطح شهرستان قطعا جنگل کاری و ایجاد فضاها ی تفرج گاهی در سطح جنگل های موجود شهرستان مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه بیشترین بیابان در استان ایلام در شهرستان دهلران است افزود :از وسعت 540هزار هکتاری این شهرستان 259هزارهکتار بیابان و 271هزار هکتار را مرتع تشکیل می دهد.

وی اظهار داشت :برای جلوگیری از گسترش عرصه های بیابانی در شهرستان در سال گذشته و ابتدای سال جاری بیش از 800 هکتاز از اراضی دشت های ابوغریب و حسن قندی مالچ پاشی و بیش از 1000هکتار نهال کاری شده است.

پارسه بیان داشت : احیای عرصه های بیابانی و مقابله با عوامل بیابان زا ،مدیریت و شناسایی کانون های بحرانی ،فرسایش بادی در شهرستان بخصوص بخش دشت عباس از جمله اولویت هایی است که در دستور کار اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران قرار گرفته است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار