افراد برگزیده مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم روز دوشنبه در مراسمی با حضور اساتید، فعالان و حافظان قرآن کریم و مسئولان فرهنگی و اجرایی استان ایلام معرفی و تجلیل شدند.
کد خبر: ۷۶۵۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳ 23 July 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام در این آیین اظهار داشت: مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با حضور ۱۴۰ نفر از نقاط مختلف استان ایلام در دو بخش خواهران و برادران برگزار شد.

حجت‌الاسلام مرتضی عزیزی افزود: در این رقابت، ۲۴ نفر از برداران و ۲۳ نفر از خواهران در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، مفاهیم، اذان، دعاخوانی و حفظ احادیث با رأی هیئت‌ داوران به‌عنوان نفرات برتر معرفی شدند.

وی برگزاری مسابقات قرآنی را یکی از راه‌های ترویج و سرمایه‌گذاری برای بهره‌گیری از این کتاب آسمانی دانست و گفت: به برکت خون پاک شهدا بهترین و با رونق‌ترین محافل در آن محافل قرآنی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام افزود: این استان ظرفیت‌ها و استعدادهای درخشانی در حوزه فعالیت‌ها و رشته‌های قرآنی وجود دارد که مایه مباهات همگان هستند.

وی از جمله نمایندگان فعالیت‌های قرآنی استان ایلام را روشندل خانم مریم شفیعی عنوان کرد که توانسته مقام‌ها و رتبه‌های برتر کشوری و بین‌المللی را در مسابقات قرآنی کسب کند.

مریم شفیعی روشندل حافظ کل قرآن کریم و نفر برتر مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در این مراسم، با اشاره به نحوه حضور خود در فعالیت‌های قرآنی، اظهار کرد: یکی اینکه علاقه زیادی به حفظ قرآن کریم داشتم و لطف خداوند شامل حالم شد و تشویق‌های خانواده موجب شد که به سمت حفظ قرآن حرکت کنم.

وی خاطر نشان کرد: از سن ۶ سالگی حفظ قرآن را شروع کردم، ابتدا به‌صورت پراکنده و بعد به‌صورت مداوم ادامه دادم تا اینکه توانستم به توفیق حفظ کل قرآن نائل شوم، در مسابقات کشوری و بین‌المللی حضور داشتم، در مهم‌ترین مسابقات در شهرستان اراک رتبه اول کشور را به دست آوردم.

مریم شفیعی در این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه استان و امام جمعه ایلام تقدیر شد./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار