استاندار ایلام؛
استاندار ایلام گفت: دولت ۶ هزار میلیارد ریال برای تملک اراضی روستاهای پایین و بالا دست سد سیمره در شهرستان های سیروان از توابع استان ایلام و کوهدشت از توابع استان لرستان در نظر گرفته اما هنوز این مبلغ به طور کامل پرداخت نشده است.
کد خبر: ۷۶۵۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۶ 23 July 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛  قاسم سلیمانی دشتکیه در نشست ستاد بحران استان ایلام که با حضور وزیر دادگستری برگزار شد با بیان اینکه مقدار اندکی از این پول به مردم پرداخت شده،اظهار داشت : انتظار از دولت این است که تمام هزینه تملک اراضی مردم خسارت دیده از رهاسازی آب سد سیمره را به آنها پرداخت کند تا این خانوارها در نقاط دیگر اسکان داده شوند.

استاندار ایلام بیان داشت : : از زمان جانمایی، احداث و بهره برداری سد سیمره بیش از ۱۵ سال می گذرد و مردم حاشیه این سد همچنان بلاتکلیف هستند.

وی افزود: مردم این مناطق باتوجه به اینکه در حادثه سیلاب امسال اراضی زراعی، املاک و خانه های خود را به علت فرو رفتن در سیل از دست دادند و اکنون انتظار دارند که دولت با خرید و تملک این اراضی وضعیت انها را مشخص کند.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: وزارت نیرو با توجه به خطر سیلاب که در پایین دست استان خوزستان را تهدید می کرد، اقدام به بازکردن خروجی های سد سیمره کرد که با این اقدام اراضی روستاهای عرب رودبار و بخشی از روستاهای کوهدشت لرستان به طور کامل غرق شد و دیگر قابلیت اسکان مجدد را ندارد و انتظار از دولت و مسئولان این است که این فداکاری و از خودگذشتگی روستاییان استان ایلام را نادیده نگیرد.

وی گفت: همچینن باتوجه به اینکه بخش عمده ای از خسارت های وارده در سیلاب امسال به زیربخش های کشاورزی اعم از اراضی باغی، زراعی و ایستگاه های پمپاژ آب است دولت مبلغ ۹۹ میلیارد تومان را مصوب کرده که ۵۰ درصد ان ابلاغ شده و و انتظار می رود همه این هزینه در سریع ترین زمان ممکن به کشاورزان خسارت دیده پرداخت شود.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: استان ایلام به رقم اینکه بیشترین بارش باران را بعد از استان لرستان داشت و باتوجه به توپوگرافی و شیب عمیق منطقه اما در مدیریت و پیشگیری از سیل نسبت به دیگر استان ها خوب عمل کرد و میزان خسارت های وارده به استان کمتر از دیگر استان های درگیر سیل بود.

استاندار ایلام اظهار داشت: قبل از شروع سیلاب با اقدامات پیشگیرانه و تقسیم کار بین دستگاه ها و نهادهای مختلف و پهنه بندی استان و شناسایی کانون های بحرانی نسبت به تخلیه مردم و احشام از مناطق پرخطر اقدام شد و بعد از سیل نیز خدمات رسانی ها هم در سریع ترین زمان ممکن آغاز شد و با فروکش کردن سیلاب نیز روند خدمات رسانی و بازسازی مناطق آسیب دیده شتاب بیشتری گرفت./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار