سرپرست اداره منابع طبیعی شهرستان دهلران گفت : ساماندهی فاز اول آبشار تختان با اعتباری بالغ بر 340میلیون تومان به پیمانکار واگذار شده است.
کد خبر: ۷۶۴۸۵۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱ 22 July 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ نصر اله پارسه اظهار داشت : ساماندهی این آبشار از مصوبات شورای برنامه ریزی استان و کمیته برنامه ریزی سال گذشته شهرستان دهلران بود که با حضور استاندار ایلام ،نماینده مردم در مجلس شواری اسلامی وجمعی از مدیران کل در شهرستان دهلران برگزار شد.

وی اظهار داشت : در فاز اول این پروژه ایجاد جاده دسترسی به طول 3کیلیومتر ، سکوی نشیمن و ایجاد پله های سنگی ملاتی با پیشرفت 50درصدی درحال تمکیل است

سرپرست اداره منابع طبیعی شهرستان دهلران گفت : آبشار تختان از جنوب کبیرکوه سرچشمه می‌گیرد و دارای آب زلال، خنک و قابل شرب است که این آبشار با ارتفاع 60 متری دارد که جلوه زیبایی در دل طبیعت به وجودآورده است .

پارسه تصریح کرد : از دیگر ویژگی های مسیر وجود درختان چنار در کنار این آبشار است و این درخت با 15 متر ارتفاع حدود 500 سال قدمت دارد.

سرپرست اداره منابع طبیعی شهرستان دهلران عنوان کرد : آبشار تختان داری چند پله‌ای محوطه وسیعی است واین آبشار یکی از تفرجگاه‌های شهرستان دهلران محسوب می‌شود و علاوه بر مردم ایلام از استان های همجوار نیز از  این آبشار دیدن می کنند.

وی افزود :غنی سازی با نهال درختان مسمر (انگور و انجیر ) حاشیه های اطراف این آبشار در دستور کار قرار گرفته است و قطعا در فاز دوم این پروژه تفرجگاهی اقدمات مناسبی برای رفاه حال گردشگران در دستور کار قرار خواهد گرفت ./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار