مدیر کل میراث فرهنگی ایلام:
مدیر کل میراث فرهنگی ایلام از مرمت پنج بنای تاریخی ایلام با اعتبارات ملی و استانی طی سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۷۶۴۸۴۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵ 22 July 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالمالک شنبه‌زاده اظهار داشت: این ۵ بنای تاریخی در استان شامل شهر تاریخی سیمره، قلعه والی، کاخ فلاحتی، امامزاده مهدی صالح ماژین و عمارت والی کهره است که با اعتبار ۴۱۰ میلیون تومان مرمت شدند.

وی گفت: یک هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده در استان وجود دارد که حفاظت از این آثار بسیار سخت است که که خوشبختانه نیروی انتظامی و انجمن‌های میراث فرهنگی در زمینه حفاظت همکاری‌های ویژه ای دارند.

مدیر کل میراث فرهنگی ایلام افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی و بیکاری که وجود دارد به نظر می‌رسد یکی از راه‌های ایجاد اشتغال و توسعه پایدار، توسعه بخش گردشگری است که با هزینه کم می‌توان اشتغال‌زایی زیادی را در این زمینه انجام داد.

شنبه زاده اظهار داشت: تمهیدات خوبی در این زمینه اندیشیده شده و همکاری بسیار خوبی در مرز مهران نیز در حال انجام است که امیدواریم بتوانیم تورهای بیشتری را از عراق وارد استان کنیم.

وی افزود: ضمن اینکه در حوزه گردشگری سلامت نیز اتفاقات بسیار خوبی در حال انجام است و بیماران عراق به استان ایلام مراجعه می‌کنند و از ظرفیت مراکز درمانی این استان به خصوص بیمارستان‌های تخصصی، خوب استفاده می‌شود./ح

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار