معاون اقتصادی استاندار ایلام:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با اشاره به اینکه دولت ظرفیت های خوبی در بحث رونق تولید ایجاد کرده که باید از آنها در راستای حمایت از تولید و رونق آن استفاده شود، گفت: نهادهای حمایتی و بانک های عامل در زمینه جذب تسهیلات اشتغالزایی همکاری بیشتری داشته باشند.
کد خبر: ۷۶۴۸۳۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹ 22 July 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛  حیدر نعمتی  در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان اظهار داشت: بحث بیمه، مالیات، تبصره ۳۵، کارورزی، تسهیلات اشتغال روستایی و همچنین ۳۰ درصد یارانه دستمزد واحدهای مشکل دار برای تداوم فعالیت همگی از ظرفیت‌های دولت در بحث حمایت از تولید و تثبیت اشتغال و رونق کسب و کار است.

وی ادامه داد: در بحث تسهیلات اشتغالزای نهادهای حمایتی سهم استان ایلام ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بود که ابلاغ شده که هنوز بخش زیادی از آن جذب نشده به همین دلیل برای تسهیل در پرداخت تسهیلات و تسریع در روند جذب آن باید تلاش بیشتری توسط بانک‌های عمل و دستگاه‌های تخصصی صورت گیرد.

معاون استاندار ایلام افزود: همچنین سیستم بانکی باید اطلاعات مربوط به طرح‌های خود را در سامانه بروز رسانی کند تا بتوان به طور دقیق در خصوص سهم باقی مانده تصمیم گیری شود.

نعمتی گفت: کمیته فنی نیز باید فعال و روند پرداخت تسهیلات و مشکلات پیش رو را بررسی و در صورت امکان طرح‌های مشکل دار را حذف و طرح‌های جایگزین را به بانک‌ها معرفی کند.

وی خواستار فعال شدن نظارت بانک‌ها بر تسهیلات پرداخت شده برای به سرانجام رسیدن اهداف تعیین شده، شد و افزود: روند پرداخت و درصد پیشرفت طرح‌هایی که از محل تسهیلات اشتغال حمایتی و غیر حمایتی استفاده کرده‌اند باید همواره بررسی شود تا انحرافی در منابع صورت نگیرد.

ویمعاون اقتصادی استاندار ایلام به تداوم طرح کارورزی در سال جاری اشاره کرد و گفت: باید از این ظرفیت که دامنه آن دانش آموختگان بیکار دانشگاهی را تشکیل می‌دهد به خوبی استفاده شود.

نعمتی همچنین در خصوص عدم همکاری واحدهای پذیرنده در جذب کارورزان یادآور شد: چون این واحدها اطلاعات دقیقی از شیوه نامه جدید ندارند نگران پذیرش کارورزان هستند در حالی که در شیوه نامه جدید افراد کارورز پس از اتمام کار در صورت عدم پذیرش حقی از نظر جذب و شکایت در اداره کار ندارند.

وی تاکید کرد: باید اطلاع رسانی لازم در خصوص ظرفیت‌های جدید کارورزی صورت گیرد و شیوه نامه جدید تحویل کارفرما شود تا بتواند بدون نگرانی کارورز را بکار گیرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار