مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی ایلام؛
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: در راستای مبارزه با ملخ‌های صحرایی ۱۶ هزار لیتر سم برای مبارزه با ملخ صحرایی وارد ایلام شده است، که تاکنون 14 هزار از اراضی دهلران و آبدانان به‌صورت هوایی و زمینی سم‌پاشی شده‌اند.
کد خبر: ۷۶۳۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱ 18 July 2019

 به گزارش تابناک ایلام،سیامک بیگی گفت: تاکنون ۱۴ هزار هکتار از اراضی دهلران و آبدانان  به‌صورت هوایی و وسایل پیشرفته زمینی سم‌پاشی شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه  این ملخ‌ها به‌صورت انفرادی و دسته‌های بسیار کوچک اقدام به‌ مهاجرت می‌کنند تاکنون ۱۰ میلیاردریال برای مبارزه با آنها هزینه شده است.

 معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی ایلام تصریح کرد: با توجه به مبارزه مطلوب علیه آفت ملخ صحرایی، امیدواریم که این مشکل تا پایان تیرماه سال‌جاری رفع شود.

وی تاکید کرد: با تلاش شبانه‌روزی همه عوامل ستاد بحران به‌ویژه سازمان‌جهاد کشاورزی کانون‌ها و محل‌های وجود این‌ملخ‌ها، پاکسازی و این پدیده بسیار خطرناک برای محیط‌زیست و کشاورزان مهار شده است.

بیگی با بیان اینکه هزینه هر هکتار مبارزه با ملخ صحرایی صدهزار تومان است گفت: در این راستا ۱۶ هزار لیتر سم برای مبارزه با ملخ صحرایی وارد ایلام شده است.

وی عنوان کرد: با توجه به این سطح از مبارزه، آسیب جدی به باغات و مزارع استان وارد نشده و تنها آفتی که این ملخ‌ها به بخش کشاورزی وارد کرده‌اند این است که هرملخ روزانه ۳ گرم از پوشش گیاهی تغذیه می‌کند.

گفتنی است، اولین نمونه‌های مشاهده شده از ورود ملخ مهاجم صحرایی به استان ایلام در ۲۶ خردادماه سال‌جاری تأیید شده است.

ملخ‌های صحرایی یا دریایی نام یک‌گونه از سرده‌ ملخ‌های پرنده‌ای است، این ملخ‌ها دارای آرواره‌هایی قدرتمند هستند که در کمترین زمان ممکن مزارع، باغات، مراتع، جنگل‌ها و بوستان‌ها را از بین می‌برند و سیری ناپذیر هستند./ع

 

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار