مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام:
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام از افزایش مصرف برق در استان ایلام طی روزهای اخیر خبر داد.
کد خبر: ۷۶۳۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲ 17 July 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ هادی شیرخانی اظهار داشت: افزایش مصرف برق در استان موجب شده است تا استان ایلام که تاکنون از لحاظ مصرف برق در ناحیه سبز قرار داشت و جز استان های با مصرف بهینه بود، وارد ناحیه زرد شود.

وی با بیان اینکه در صورت افزایش ۵ درصدی میزان مصرف برق در استان قطعی برق دور از انتظار نخواهد بود، گفت: با افزایش بی سابقه گرمای هوا، خاموشی هایی رخ داده که عامل اصلی آن عدم رعایت الگوی مصرف و استفاده غیرمجاز برخی افراد سودجو از برق است.

شیرخانی تصریح کرد: در گذشته در خارج از محدوده خدمات شهری شهرستان ایلام در مناطقی از شهر ایلام ساخت و سازهایی بدون اخذ مجوزهای قانونی انجام شده که به دلیل موانع قانونی، واگذاری انشعاب برق به ساکنین مناطق مذکورامکان پذیر نبوده است.

وی افزود: تاکنون این ساکنین به صورت غیر قانونی و غیر استاندارد (قلاب از شبکه) از شبکه از انرژی برق استفاده کرده اندکه علاوه بر اینکه این امر باعث هدر رفت انرژی و آسیب به تاسیسات شبکه برق شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام گفت: با توجه به غیر استاندارد و غیر ایمن بودن قلاب های گرفته شده خطرات جانی نیز برای ساکنین و عابرین ایجاد کرده است.

شیرخانی با اشاره به اینکه خوشبختانه در سال ۱۳۹۶ قانون مجازات استفاده کنندگان غیر مجاز از برق، آب، گاز، تلفن و … مصوب و ابلاغ شده است، بیان کرد: قانونگذار مجوز مشروط واگذاری انشعاب برق غیر دائم به متقاضیان ساکن در این مناطق را صادر کرده که متعاقب آن این شرکت شرایط تامین برق را برای آنان فراهم کرده است./ح

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار