همه این آسانسور‌ها شاید بلندترین‌ها در دنیا نباشند، اما نباید تنها به عنوان یک سازه‌ی دست بشر به آن‌ها نگاه کرد.
کد خبر: ۷۶۳۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰ 16 July 2019

در سال‌های اخیر علم مهندسی پیشرفت قابل توجهی داشته است و برای اثبات این ادعا کافی است به بناها، ساختمان‌ها و دیگر سازه‌های عظیم و مرتفعی که به دست انسان ساخته شده توجه کنید. یکی از بزرگ‌ترین دلایل برای ساخت این ساختمان‌ها این است که انسان بتواند به فاصله‌ای دور و ارتفاعی زیاد از سطح زمین برسد که بدون وجود آسانسور‌ این کار غیر ممکن به نظر می‌رسد.

همه این آسانسور‌ها شاید بلندترین‌ها در دنیا نباشند، اما نباید تنها به عنوان یک سازه‌ی دست بشر به آن‌ها نگاه کرد. همچنین برخی از آن‌ها داری خیره کننده‌ترین منظره‌ها و سریع‌ترین آسانسور‌ها هستند و بعضی نیز در دل طبیعت ساخته شده اند که آن‌ها را به شناخته شده‌ترین آسانسور‌ها در دنیا تبدیل کرده است.

۱۰. آسانسور «سانتا جاستا»

بلندترین و برجسته‌ترین آسانسورهای دنیا (+عکس)

سانتا جاستا، بنای یادبود ملی پرتغال، در لیسبون، دارای آسانسوری رو به شهر با ارتفاع ۴۵ متر است. این عمارت که حدود یک قرن پیش بنا شده، در گذشته به وسیله‌ی بخار به حرکت در می‌آمده، اما حالا با برق کار می‌کند. با این حال، این آسانسور هنوز هم بر پایه‌های اصلی فلزی خود استوار است که آن را در فهرست آسانسور‌های بلند و برجسته دنیا قرار می‌دهد.

 

۹. گوی اریکسون

بلندترین و برجسته‌ترین آسانسورهای دنیا (+عکس)

گوی اریکسون یکی از بلند‌ترین ساختمان‌های کره‌ای شکل در دنیاست که در شهر استکهلم سوئد به ارتفاع ۸۵ متر و قطر ۱۱۵ متر ساخته شده است. این ساختمان کروی آسانسوری شیشه‌ای در سطح خارجی خود دارد که باعث می‌شود مهمان‌ها در طول ۲۰ دقیقه بالا رفتن از قسمت راست ساختمان، منظره‌ای فوق‎‌العاده داشته باشند. یکی از برجسته‌ترین و بلند‌ترین آسانسور‌ها در دنیا، که دارای منظره‌ای فوق العاده زیبا از آسمان است.

 

۸. آسانسور هومِت اشوانت

بلندترین و برجسته‌ترین آسانسورهای دنیا (+عکس)

آسانسور هومت اشوانت در کشور سوئیس، بلند‌ترین آسانسور فضای باز در اروپا است که ۱۵۰ متر ارتفاع دارد. این آسانسور از مسیری صخره‌ای عبور می‌کند که به شما منظره‌ای دیدنی از «فلات بورگن اشتاک» و کوه‌های آلپ سوئیس و «دریاچه‌ی لوکسرن» می‌دهد. این آسانسور می‌تواند مسافران را در یک دقیقه از میان صخره‌ها به بالا‌ترین نقطه‌ی خود برساند.

 

۷. برج آسمان

بلندترین و برجسته‌ترین آسانسورهای دنیا (+عکس)

برج آسمان در شهر «اوکلند» واقع در کشور نیوزلند ساختمانی شناخته شده در سراسر دنیاست که ارتفاعی ۱۸۵ متری دارد. منظره‌ی بالاترین نقطه‌ی این برج به طور شگفت‌انگیزی زیباست. برای رسیدن به این نقطه، مهمان‌ها باید از طریق آسانسوری شیشه‌ای در قسمت خارجی ساختمان، سفر هیجان انگیز ۴۰ ثانیه‌ای داشته باشند.

 

۶. دروازه‌ی قوسی

بلندترین و برجسته‌ترین آسانسورهای دنیا (+عکس)

دروازه‌ی قوسی در ایالت «میسوری» در ایالات متحده، بزرگ‌ترین سازه‌ی قوسی جهان با ارتفاعی ۱۹۱ متر است. این سازه از نوعی استیل خاص ساخته شده که در هر سمت خود قطاری دارد که مسافرانش را در سمت دیگر پیاده می‌کند. هر قطار دارای هشت ماشین تخم‌مرغی شکل است که هر کدام ظرفیت ۵ نفر را دارند و سفری ۴ دقیقه‌ای را در طول سازه طی می‌کنند. قطار‌ها هر ۱۰ دقیقه یک بار حرکت می‌کنند.

 

۵. برج ایفل

بلندترین و برجسته‌ترین آسانسورهای دنیا (+عکس)

برج ایفل در شهر پاریس دارای زیبا‌ترین نمای بصری کشور فرانسه است که ۳۲۰ متر ارتفاع دارد. برج ایفل یکی از برجسته‌ترین سازه‌های دنیاست که در هر سوی آن می‌توان یک نمای کلی از شهر پاریس را مشاهده کرد. برای رسیدن به آنجا ابتدا باید به طبقه‌ی اول بروید، جایی که سایر آسانسور‌ها منتظرند تا شما را به بالاترین نقطه‌ی برج ببرند.

 

۴. آسانسور بیلانگ

بلندترین و برجسته‌ترین آسانسورهای دنیا (+عکس)

آسانسور بیلانگ در «ژانگ جیاج» در جمهوری خلق چین در کنار صخره‌ای با شیب تند به ارتفاع ۳۲۲ متر در منطقه‌ی «والین گوان» ساخته شده است. در بالای صخره بازدیدکنندگان به چشم‌اندازی می‌رسند که شامل ستون‌های ماسه‌سنگ کوارتزی است که تا ارتفاع ۷۰۰متری بالا آمده اند. این آسانسور یکی از خیره‌کننده‌ترین و برجسته‌ترین و بلندترین آسانسور‌ها در دنیا است.

 

۳. برج سی‌ان

بلندترین و برجسته‌ترین آسانسورهای دنیا (+عکس)

برج سی‌ان، در شهر تورنتو واقع در کشور کانادا لقب بلندترین برج دنیا را داراست. این برج از فاصله‌ی دور مانند خنجری در شهر تورنتو به نظر می‌رسد. این برج دارای یک آسانسور شیشه‌ای است که بازدیدکنندگان را به قسمت بالای برج می‌برد. البته برای لذت بردن از ارتفاع حداکثری و منظره‌ی هیجان‌انگیز نهایی شما نیازمند یک بلیت ویژه دیگر نیز هستید.

 

۲. برج ۱۰۱ تایپه

بلندترین و برجسته‌ترین آسانسورهای دنیا (+عکس)

برج ۱۰۱ تایپه یکی از شناخته شده‌ترین ساختمان‌ها در دنیاست. این برج واقع شده در تایوان ارتفاعی ۵۰۰ متری دارد که دارای ۶۷ آسانسور است که کمک می‌کنند از پایین به بالای ساختمان برسید. دو عدد از این آسانسور‌ها ۸۹ طبقه از ساختمان را پوشش می‌دهند. آسانسور‌های برجسته و بلندی که با سرعت باورنکردنی ۱۷ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کنند و تقریبا احساسی شبیه به رانندگی در موشک را به انسان می‌دهند.

 

۱. برج خلیفه

بلندترین و برجسته‌ترین آسانسورهای دنیا (+عکس)

برج خلیفه به ارتفاع ۸۳۰ متر، بلندترین سازه‌ی ساخته شده به دست بشر است و همچنین دارای سریع‌ترین آسانسور‌ها در دنیا نیز است که با سرعت ۶۴ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کنند و آن قدر سریع هستند که ظرف ۳۵ ثانیه به بالای برج می‌رسند. این آسانسور که دارای دو طبقه است، بلندترین آسانسور نصب شده بر روی یک برج در دنیاست./ح

 

 برترین ها

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار