مدیرکل صنعت معدن و تجارت ایلام؛
مدیرکل صنعت معدن و تجارت ایلام گفت:تعداد ۸۰ معدن دارای پروانه بهره برداری در استان وجود دارد که ۵۶ معدن آن‌ها فعال است که در این معادن ۵۴۱ نفر بطور مستقیم و یک هزار و ۳۰۰ نفر بصورت غیر مستقیم مشغول به کار هستند.
کد خبر: ۷۶۳۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵ 16 July 2019

 به گزارش تابناک ایلام؛یاراله نصیری اظهار داشت: میزان ذخایر معدنی شناسایی شده در استان ایلام بیش از یک میلیارد تن است و هم اکنون ظرفیت لازم برای برداشت سالانه حدود هشت و نیم میلیون تن از معادن استان ایجاد شده است.

نصیری یادآور شد: همچنین تعداد پروانه‌های صنعتی موجود ۵۳۵ واحد با اشتغالزایی ۹ هزار نفر بوده که حجم سرمایه گذاری آنها سه هزار میلیارد تومان است که بیش از ۲ هزار میلیارد این میزان طی پنج سال اخیر به ثمر نشسته است.

وی اضافه کرد: تعداد ۳۱۱ فقره جواز تأسیس معتبر با پیشرفت فیزیکی از ۱۰ تا ۹۰ درصد در استان ایلام وجود دارد که حجم سرمایه گذاری مورد نیاز آن‌ها ۱۷ هزار میلیارد تومان و پیش بینی اشتغال آن‌ها ۱۶ هزار نفر است.

نصیری تاکید کرد: از محل صندوق توسعه ملی طی پنج سال گذشته یک هزار و ۴۶۳ میلیون دلار تسهیلات ارزی و ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات ریالی اختصاص یافته که مبلغ یک هزار و ۶۹ میلیون دلار آن سال گذشته مصوب و در حال پرداخت است.

به گفته وی، در بخش تسهیلات فراگیر مبلغ سه هزار میلیارد ریال برای شرکت پترو ایرانیان مصوب شده و برای ۱۰۸ طرح کوچک و متوسط دیگر از همین محل بالغ بر ۱۱۶ میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان ایلام گفت: مصوبات ستاد تسهیل و اقتصاد مقاومتی منجر به تثبت تولید ۸۹ واحد، راه اندازی مجدد ۳۶ واحد تعطیل، افزایش ظرفیت ۴۸ واحد فعال و تثبت اشتغال بیش از ۲ هزار نفر شده است./ع

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار