استاندار ایلام؛
استاندار ایلام گفت: فرمانداران استان ایلام اصل بی طرفی را در ایام پیش و پس از برگزاری انتخابات رعایت کنند.
کد خبر: ۷۶۳۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲ 16 July 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی در جلسه ستاد انتخابات استان ایلام اظهار داشت: فرمانداران نماینده نظام هستند و باید زمینه ایجاد مشارکت مردم برای برگزاری هرچه باشکوه تر انتخابات فراهم کنند.

وی ادامه داد: اصل بی طرفی، اجرای صحیح قانون، صیانت از رای مردم سرلوحه کار فرمانداران باید قرار داشته باشد.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه مردم ایلام به قانون بسیار احترام می گذارند، گفت: فرمانداران نیز با تعامل با هیئت های نظارت زمینه یک انتخابات باشکوه در استان را فراهم کنند.

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: اجرای عدالت وظیفه بعدی فرمانداران در برگزاری انتخابات است که این مهم نیز در سرلوحه کار فرمانداران استان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه توسعه استان ایلام رو ریل قرار گرفته است، افزود: سال جاری بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در بخش‌های مختلف عمرانی به استان اختصاص یافته است.

وی بیان داشت: از این میزان ۶۲۶ میلیارد تومان اعتبارات سیل بود که به بخش‌های مختلف خسارت دیده استان اختصاص یافته و این میزان اعتبار ۱.۵ برابر کل بودجه عمرانی استان در سال جاری است.

سلیمانی دشتکی عنوان کرد: پروژه‌های مختلفی در بخش زیرساختی، انرژی، نفت و گاز، صنایع تبدیلی در استان ایلام در حال اجراست و تعدادی نیز در آینده اجرایی می‌شود که نوید توسعه پیش از پیش استان است.

وی ادامه داد: فاز اول راه آهن ایلام به طول ۱۷ کیلومتر و ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار طی سال جاری توسط رئیس جمهور کلنگ زنی می‌شود.

استاندار ایلام گفت: تکمیل چهار خطه کردن پروژه ایلام -مهران و پرداخت مطالبات پیمانکاران، اجرای پتروشیمی مهران، کارخانه روغن کشی در آبدانان، پروژه‌های لرزه نگاری و اکتشافت نفت و گاز، احداث دو آزادراه کرمانشاه-ایلام و پل زال -چیلات و…از مهمترین اقدامات در دست اقدام در استان طی سال جاری است.

وی تصریح کرد: فرمانداران استان باید دنبال سرمایه گذاری و اجرای پروژه‌ها در شهرستان‌ها باشند، باید از روش‌های مختلف برای اجرای پروژه‌های تصویب شده تلاش کنند، به طور مثال در صورت اجرای پتروشیمی مهران، ۱.۲ میلیارد دلار از طریق صندوق توسعه ملی به این طرح تسهیلات پرداخت می‌شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار