استاندار ایلام؛
استاندار ایلام گفت: صندوق توسعه ملی از طرح‌های پتروشیمی مهران و دره شهر حمایت می کند.
کد خبر: ۷۶۲۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱ 14 July 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛  قاسم سلیمانی دشتکی  در کارگروه ساماندهی مرز مهران، حضور مدیران حوزه اقتصاد کشور در استان ایلام را بی نظیر عنوان کرد و افزود: شرکت‌های ایدرو و ایمیدرو برای مشارکت در ایجاد کارخانه های روغن کشی کلزا در آبدانان، صنایع پایین دستی پتروشیمی و مطالعات در خصوص کارخانه بزرگ معدنی و صنایع وابسته از جمله تولید کاغذ از سنگ اعلام آمادگی کردند.

وی با بیان اینکه این سفرها در مجموع حدود ۳۱ هزار میلیارد ریال اعتبار به صورت مستقیم و اعتبارات بسیاری نیز در قالب طرح‌های اقتصادی برای استان به در پی خواهد داشت، تصریح کرد: این مصوبات در استان ایلام بی نظیر بوده است و می‌تواند نقطه عطفی در توسعه استان باشد.

استاندار ایلام گفت: در این جلسه ۸۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام به تصویب رسید که به سرعت به این پروژه تزریق خواهد شد.

وی افزود: کنسرسیومی متشکل از چهار بانک برای سرمایه گذاری هشت هزار میلیارد ریالی در روند احداث آزادراه تهران - نجف و قطعه پل زال، دهلران – چیلات ایجاد دولت نیز متعهد شد با کمک بخش خصوصی ۱۰ هزار میلیارد ریال مابقی اعتبار مورد نیاز این آزادراه را تأمین کند.

وی در نظر گرفته شدن ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای مسیر ارتباطی ایلام به مهران را از دیگر دستاوردهای این نشست عنوان کرد و ادامه داد: صندوق توسعه ملی، مجتمع‌های پتروشیمی مهران و دره شهر را حمایت می‌کند و در این خصوص پتروشیمی مهران با اختصاص تسهیلاتی به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار در اولویت قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت ایجاد بازارچه چیلات و چنگوله پرداخت و تاکید کرد: ایجاد این بازارچه‌ها از مطالبات دو کشور ایران و عراق است که می‌تواند در برطرف کردن نیازهای دوطرف مؤثر باشد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار