معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در راستای طرح‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی ایلام ١٣ تن مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته معدوم و ۳۷ فرد متخلف نیز به مراجع قضایی معرفی شد.
کد خبر: ۷۶۲۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ 13 July 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ راضی ناصری فر، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار داشت: در راستای اجرای طرح بسیج سلامت، گشت‌های مشترک و مستقل ماه رمضان و همچنین بازرسی‌های روزانه ماموران بهداشت محیط از مراکز تهیه و توزیع شهر ایلام١٣ تن مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته در ایلام معدوم شد.

وی افزود: این مواد غذایی شامل انواع نوشیدنی، سوسیس، کالباس، کنسرو، پفک، چیپس، بیسکویت، کیک، آب میوه، لبنیات، انواع ترشیجات و همچنین انواع مواد بهداشتی بوده که پس از شناسایی توسط بازرسان بهداشت محیط جمع آوری شد که با نظارت مراجع قضایی نسبت به معدوم سازی این مواد غذایی در جایگاه مخصوص زباله شهر ایلام اقدام شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: در این راستا ۳۷ فرد متخلف شامل تهیه کننده، فروشنده و... به مراجع قضایی معرفی شده و بر اساس ضوابط قانونی با آنها برخورد می‌شود.

وی تاکید کرد: طرح تشدید اقدامات بهداشتی در دستور کار قرار دارد و گروه‌های مشترک با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، دادستانی، تعزیرات، صنعت، معدن و تجارت، دامپزشکی و استاندارد به‌صورت منظم نسبت به کنترل و ضبط مواد غذایی آسیب رسان به سلامت مردم اقدام می‌شود.

وی تاکید کرد: همچنین در این مدت 19 مورد قلیان سرای غیر مجاز نیز با همکاری دادستانی و نیروی انتظامی پلمپ شده و 368 حلقه قلیان جمع آوری و امحا شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام بیان داشت: طرح‌های نظارت بهداشتی با همکاری و گزارش مردمی ادامه می‌یابد و سامانه پیگیری شکایات مردمی به شماره 190 به صورت رایگان آماده دریافت گزارش های مردمی در 24 ساعت شبانه روز است.

به گفته ناصری فر، سال گذشته 60 تن مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته در ایلام معدوم شده است./ح

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار