رئیس سازمان صمت ایلام:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: تعداد ۸۰ معدن دارای پروانه بهره برداری بوده که ۵۶ معدن آنها فعال است، در معادن استان ۵۴۱ نفر بطور مستقیم و یک هزار و ۳۰۰ نفر بصورت غیر مستقیم مشغول به کار است.
کد خبر: ۷۶۱۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰ 12 July 2019

 به گزارش تابناک ایلام؛ یارالله نصیری اظهار داشت: تعداد ۳۱۱ فقره جواز تاسیس معتبر با پیشرفت فیزیکی از ۱۰ تا ۹۰ درصد وجود دارد که حجم سرمایه گذاری مورد نیاز آنها ۱۷ هزار میلیارد تومان و پیش بینی اشتغال آنها ۱۶ هزار نفر است.

وی عنوان کرد: تعداد پروانه های صنعتی موجود ۵۳۵ واحد است که اشتغالزایی اسمی آنها بالغ بر ۹ هزار نفر است. حجم سرمایه گذاری پروانه های بهره برداری صنعتی موجود ۳ هزار میلیارد تومان است که بیش از ۲ هزار میلیارد این رقم در طی ۵ سال اخیر به ثمر نشسته است.

وی افزود: از محل صندوق توسعه ملی در طی ۵ سال گذشته ۱۴۶۳ میلیون دلار تسهیلات ارزی و ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات ریالی اختصاص یافته است که مبلغ ۱,۰۶۹ میلیون دلار آن در سال گذشته مصوب و در حال پرداخت است.

رئیس سازمان صمت ایلام بیان داشت: در بخش تسهیلات فراگیر مبلغ سه هزار میلیارد ریال برای شرکت پتروایرانیان مصوب شده و برای ۱۰۸ طرح کوچک ومتوسط دیگر از همین محل بالغ بر ۱۱۶ میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک های عامل پرداخت شده است.

نصیری گفت: مصوبات ستاد تسهیل و اقتصاد مقاومتی منجر به تثبت تولید ۸۹ واحد، راه اندازی مجدد ۳۶ واحد تعطیل، افزایش ظرفیت ۴۸ واحد فعال و تثبت اشتغال بیش از ۲ هزار نفر شده است.

وی تصریح کرد: تعداد ۸۰ معدن دارای پروانه بهره برداری بوده که ۵۶ معدن آنها فعال است، در معادن استان ۵۴۱ نفر بطور مستقیم و یک هزار و ۳۰۰ نفر بصورت غیر مستقیم مشغول به کار است.

وی گفت: میزان ذخایر معدنی شناسایی شده در استان ایلام بیش از یک میلیارد تن است و در حال حاضر ظرفیت لازم برای برداشت سالانه حدود ۸.۵ میلیون تن از معادن استان ایجاد شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار