۱۳ تن مواد غذایی و بهداشتی تاریخ مصرف گذشته و فاسد روز چهارشنبه طی مراسمی با حضور رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی ایلام معدوم سازی شد.
کد خبر: ۷۶۱۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰ 10 July 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در حاشیه این مراسم  گفت: این میزان مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته از ۱۵ اسفند سال گذشته تاکنون در اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی، گشت های مشترک و مستقل ماه رمضان و همچنین بازرسی های روزانه ماموران بهداشت محیط از مراکز تهیه و توزیع شهر ایلام جمع آوری شده است.

دکتر راضی ناصری فر افزود: این مواد غذایی شامل انواع نوشیدنی، سوسیس، کالباس، کنسرو، پفک، چیپس، بیسکویت، کیک، آب میوه، لبنیات، انواع ترشیجات و همچنین انواع مواد بهداشتی بوده که پس از شناسایی توسط بازرسان بهداشت محیط جمع آوری شده است.

وی تاکید کرد: با نظارت مراجع قضایی نسبت به معدوم سازی این مواد غذایی در جایگاه مخصوص زباله شهر ایلام اقدام شده است.

وی یادآور شد: ۳۷ فرد متخلف شامل تهیه کننده و فروشنده مواد غذایی و بهداشتی تاریخ مصرف گذشته و فاسد به مراجع قضایی معرفی شده و بر اساس ضوابط قانونی با آنها برخورد می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار کرد: طرح تشدید اقدامات بهداشتی در دستور کار قرار دارد و گروه های مشترک با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، دادستانی، تعزیرات، صنعت، معدن و تجارت، دامپزشکی و استاندارد به صورت منظم نسبت به کنترل و ضبط مواد غذایی آسیب رسان به سلامت مردم اقدام می شود.

دکتر ناصری فر با بیان اینکه سال گذشته ۶۰ تن مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته در ایلام معدوم شده و ۱۳۸ متخلف به مراجع قضایی معرفی شده اند، اضافه کرد: در سه ماهه نخست امسال نیز ۱۳ تن مواد غذایی معدوم سازی شده و ۳۷ متخلف به مراجع قضایی معرفی شده اند.

وی تاکید کرد: همچنین در این مدت ۱۹ مورد قلیان سرای غیر مجاز نیز با همکاری دادستانی و نیروی انتظامی پلمپ شده و ۳۶۸ قلیان جمع آوری و امحا شده است.

وی یادآور شد: طرح های نظارت بهداشتی با همکاری و گزارش مردمی ادامه می یابد و سامانه پیگیری شکایات مردمی به شماره ۱۹۰ به صورت رایگان آماده دریافت گزارش های مردمی در ۲۴ ساعت شبانه روز است. /م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار