سرپرست اداره منابع طبیعی وآبخیزداری دهلران؛
سرپرست اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان دهلران گفت : شهرستان دهلران یکی از شهرستانهای استان ایلام می باشد که درگیر پدیده گرد وغبار است به طوری که بیش از 40درصد مساحت آن را بیابان تشکیل داده است.
کد خبر: ۷۶۱۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸ 10 July 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ نصراله پارسه  اظهار داشت: شهرستان دهلران در دو جبهه هوای گرم کشور عراق و عربستان و استان خوزستان قرارگرفته است و همین سبب شده این شهرستان زمینه و شرایط اقلیمی برای توسعه بیابان داشته باشد. ولی خوشبختانه باتدبیر و اقدامات فنی و مهندسی در راستای کنترل بیابان که توسط کارشناسان اداره کل منابع طبیعی استان و شهرستان دهلران صورت گرفته مشکلات بیابانی در این شهرستان به حداقل رسیده است.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سالیانه بخش وسیعی از بیابان‌های این شهرستان را نهال‌کاری می‌کنیم که این امر باعث کنترل بیابان خواهد شد.

پارک جنگلی شهید باهنر شهرستان دهلران احیا می شود

پارسه افزود : با توجه به شرایط اقلیمی شهرستان ونبود تفرجگاه برای شهروندان در صورت تامین اعتبار اقدامات مناسبی برای رفاه حال شهروندان در پارک جنگلی شهید باهنر شهرستان دهلران صورت خواهد گرفت.

وی اظهارداشت:با توجه به وظیفه ذاتی منابع طبیعی ،تلاش خواهد شد علاوه بر توسعه واحیاء عرصه های جنگلی به خاطر شرایط اقلیمی شهرستان ،صیانت از پارک های جنگلی وعرصه های ملی در شهرستان بیش از گذشته مورد توجه واقع شود.

سرپرست اداره منابع طبیعی شهرستان دهلران افزود:بدون شک برای توسعه فضای جنگلی و پارک های تفرج گاهی در سطح شهرستان ،نیازمند مشارکت و همکاری شهروندان هستیم که امیدواریم در این راستا شهروندان فهیم ،این اداره را برای اجرایی شدن برنامه‌های  خود یاری کنند.

بیشترین بیابان در استان ایلام در شهرستان دهلران است

پارسه بیان داشت : بیشترین بیابان در استان ایلام در شهرستان دهلران شکل گرفته است به طوری که از وسعت 540هزار هکتاری این شهرستان 259هزارهکتار بیابان و 271هزار هکتار را مرتع تشکیل می دهد .

وی اظهار داشت :برای جلوگیری از گسترش عرصه های بیابانی در شهرستان در سال گذشته وابتدای سال جاری بیش از 800هکتاز ازارضی دشت های ابوغریب وحسن قندی مالچ پاشی وبیش از 1000هکتار نهال کاری شده است.

پارسه بیان داشت احیای عرصه های بیابانی و مقابله با عوامل بیابان زا ،مدیریت وشناسایی کانون های بحرانی ،فرسایش بادی در شهرستان بخصوص بخش دشت عباس از جمله اولویت هایی است که در دستور کار اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان دهلران قرار گرفته است.

سرپرست اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان دهلران افزود: سالانه بیش از 250 هزار اصله نهال گرمسیری در نهالستان شهید باهنر شهرستان دهلران که نهالستان ویژه گونه های بیابانی استان است تولید و به عرصه ها انتقال می یابد وبدون شک با برنامه ریزی کوتاه مدت ، میان مدت وبلند مدت که در دستور کار قرار خواهد گرفت تلاش خواهیم کرد تا عرصه های بیابی در سطح شهرستان افزیش پیدا نکنند . /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار