مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام نیز گفت: استان ایلام با ۹.۳ درصد جزو ۹ استان پیشرو در زمینه کاهش بیکاری در کشور است.
کد خبر: ۷۶۱۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲ 10 July 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ شکرالله شیرخانیاظهار داشت : از جمعیت ۵۸۰ هزار نفری استان ایلام، ۲۸۴ هزار و ۹۵۹ نفر را بانوان و ۲۵۹ هزار و ۱۹۹ نفر را آقایان تشکیل می دهند که از این میزان ۱۶۶ هزار و ۲۳۹ نفر فعال هستند.

وی افزود: نرخ بیکاری در سال ۹۱ در استان ۱۹.۲ درصد بوده که سال ۹۸ این آمار به ۹.۳ درصد رسیده که در تلاشیم این آمار نیز با تدابیر و برنامه های مناسب و ایجاد اشتغال کاهش یابد.

شیرخانی یادآور شد: استانی که کمترین نرخ بیکاری را داشته همدان بوده و استان ایلام رتبه نهم کشور در کاهش نرخ بیکاری را داشته است.

وی با بیان اینکه برنامه های فعال بازار کار ویژه جوانان ۲۰ تا ۳۵ ساله در استان در حال اجرا است، گفت: طرح کارورزی، مشوق های بیمه کارفرمایی و یارانه دستمزد از جمله سیاست های بازار کار است.

وی یادآور شد: این طرح ها با هدف افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار، کاهش هزینه های بکارگیری نیروی جدید برای کارفرما و و ارتقا سطح سرمایه کارگاه های فعال بخش خصوصی اجرا می شوند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار