استاندار ایلام؛
استاندار ایلام با گلایه از اینکه متأسفانه حماسه های مردم غیور کرد وقایع‌نگاری و تاریخ‌نویسی نشده گفت: ابن قشر با وجود حضور در صحنه های مرزداری، دلاوری، شجاعت، مبارزه با ظلم، مبارزه با ستم و غیره ولی در تاریخ کمتر دیده شده اند.
کد خبر: ۷۶۰۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰ 09 July 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛  قاسم سلیمانی دسترس در نخستین کنگره سراسر شعر کردی هانا افزود: مردم کرد دستاوردها و رشادت‌های زیادی داشتند بطوریکه تاریخ‌ساز بوده ولی امروز متأسفانه تاریخ این وقایع، دلاوری‌ها و رشادت در جایی ثبت و ضبط نشده است.

وی با گلایه از اینکه متأسفانه حماسه های مردم غیور کرد وقایع‌نگاری و تاریخ‌نویسی نشده افزود: ابن قشر با وجود حضور در صحنه های مرزداری، دلاوری، شجاعت، مبارزه با ظلم، مبارزه با ستم و غیره ولی در تاریخ کمتر دیده شده اند.

استاندار ایلام اظهار کرد: پرورش شاعران کرد یکی از افتخارهای ابن قشر است و این موضوع، یک تاریخ دیرینه افتخارآمیز برای شاعران، نویسندگان و اقوام زاگرس نشین به‌ویژه قوم کرد بوده که در زمینه شعری بسیار موفق بوده اند.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه آثار هنری می‌تواند پایه، اساس و قوام دهنده ملیت باشد، گفت: فردوسی با خلق شاهنامه تلاش کرد تا زبان پارسی را جاودانه کند و امروز در سازمان ملل متحد شعر و نظر سعدی به‌عنوان شاخص همبستگی اقوام بشری و بنی‌آدم، نصب‌شده که برای ایران اسلامی، شعر و زبان فارسی افتخار است.

وی با تأکید بر اینکه پایه، ریشه، قوام کشور همه اقوام هستند گفت: وجود اقوام مختلف و اتحاد، همبستگی و همدلی انها با حفظ فرهنگشان مجموعه ایران را تشکیل می‌دهد و فرهنگ ایرانی و اسلامی نام می‌گیرد که برای پسوند و قوام ان باید تلاش کرد.

شعرخوانی شاعران کرد، هنرنمایی استاد علیدوست فلاحتی و رونمایی از مجموعه شعر کردی شاعران کرد زبان از جمله برنامه های جنبی این گنگره بود. در ابن کنگره دو روزه ۳۶ نفر ازشاعران کرد زبان به شعرخوانی می پردازند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار