مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام؛
مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام از برخورد قاطع با اخلال گران بازار مرغ در ایلام خبر داد و گفت: هرگونه امتناع مرغداران از عرضه مرغ به کشتارگاه به مثابه احتکار بوده و با افراد خاطی برخورد می شود.
کد خبر: ۷۶۰۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰ 09 July 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ نعمت اله بیرانوندی اظهار داشت: بر اساس ماده ۱۱ قانون تعزیرات حکومتی عدم عرضه مشمول احتکار و اخلال در نظام اقتصادی کشور بوده و با برخورد قانونی تعزیرات حکومتی مواجهمی شوند.

وی ادامه داد: اکنون با توجه به نیاز بازار ضرورت تزریق مرغ به بازار محسوس است و نگهداری کالا به صورت عمده و امتناع از عرضه آن مشمول ۷۰ درصد جریمه قیمت کالا خواهد شد.

وی از مرغداران خواست که مرغ را با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار در اختیار اتحادیه و کشتارگاه قرار دهند و از افزایش قیمت به صورت خودسرانه امتناع کنند زیرا تخلف بوده و مشمول برخورد قانونی خواهد شد.

وی افزود: اتحادیه لیست مرغدارانی که از عرضه مرغ به کشتارگاه امتناع می‌کنند را در اختیار دستگاه قضا قرار داده و به محض مشاهده هرگونه خلاف تعزیرات حکومتی نیز برای افراد خاطی جریمه اعمال می‌کند.

وی هدف اصلی را حفظ ثبات و آرامش بازار و پیشگیری از افزایش قیمت و تعدی به حقوق مصرف کنندگان و مردم اعلام کرد و گفت: از فروردین ماه سال جاری تاکنون با واحدهای مرغداری که خلاف قانون و مصوبه ستاد تنظیم بازار عمل کرده‌اند برخوردهای قانونی صورت گرفته است.

وی بدون اشاره به پرونده‌های متشکله از متخلفان بازار مرغ در ایلام اظهار داشت: هدف اصلی ما تشکیل پرونده و زد و بند نیست بلکه هدف ما نظم و آرامش و ثبات بازار و جلوگیری از هرج و مرج در بازار است.

بیرانوندی گفت: افزایش قیمت به صورت خودسرانه ممنوع است و عدم عرضه نیز مشمول احتکار بوده و تا اعلام قیمت از سوی ستاد تنظیم بازار فعلاً اتحادیه و تولیدکنندگان حق افزایش ثیمت ندارند.

وی تاکید کرد: ملاک قیمت مرغ اعلام رسمی قیمت از سوی ستاد تنظیم بازار کشور است و بازرسان تعزیرات با هرگونه افزایش خودسرانه برخورد قانونی انجام خواهند داد.

به گزارش ایرنا، قیمت مصوب گوشت مرغ در کشور تاکنون ۱۱۵ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم بوده و قرار است بزودی قیمت جدید با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های دامی اعلام شود.

این در حالی است که ماه قبل به دلیل تخلف برخی از اعضای اتحادیه مرغداران ایلام مبنی بر عدم عرضه گوشت مرغ در بازار استان مشکلاتی به وجود آمد که حتی منجر به صدور دستور دادستان و برخورد با بعضی از افراد مربوطه استان شد.

اکنون بیش از ۴۰۰ واحد مرغداری در استان ایلام دارای مجوز فعالیت است که بیش از مصرف مردم استان مرغ تولید می‌کنند و مازاد آن را به خارج از استان ارسال می‌کنند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار