معاون استاندار ایلام خبرداد
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استاندار ایلام ازحضور واعلام آمادگی یک شرکت بزرگ نفتی روسیه برای سرمایه گذاری در اجرای چهار پروژه نفت و پتروشیمی این استان خبر داد.
کد خبر: ۷۵۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۹ 12 August 2015
حشمت الله عسگری روز چهارشنبه به دنبال برگزاری نشست با این هیات روسی به خبرنگار ایرنا گفت: این چهار پرژه شامل حفاری و برداشت نفت از میدان نفتی چنگوله مهران، احداث پالایشگاه نفت در مجاورت میدان های نفتی آذر و چنگوله مهران، ایجاد پالایشگاه نفت دهلران و ایجاد مجتمع پتروشیمی دهلران است.
وی حجم سرمایه گذاری مورد نیاز این چهار پروژه را بیش از هفت میلیارد دلارعنوان کردو افزود: مطالعات لازم در بخش های مختلف برای اجرای این طرح ها انجام شده و زیرساخت های مورد نیاز از جمله زمین، آب، برق و ... با کمترین هزینه فراهم است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استاندار ایلام با بیان اینکه تفاهم نامه کلی با این شرکت منعقد شده است، گفت: پیرو این تفاهم نامه نشست هایی در خصوص مباحث فنی و بررسی جزییات برگزار می شود.
عسگری افزود: در روزهای گذشته متقاضیان زیادی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی به این استان مراجعه کرده اند بنابراین این شرکت روسی باید در کمترین زمان ممکن اسناد هویتی و توان فنی خود را به وزارت نفت ارائه کند.
وی ادامه داد: انعقاد تفاهم نامه این شرکت روسی با استانداری ایلام ضروری است اما کافی نیست و باید اسناد و مدارک لازم از سوی این شرکت به وزارت نفت ایران ارائه شود.
وی اظهار کرد: در صورت تایید وزارت نفت مطالعات انجام شده در اختیار شرکت روسی قرار گرفته و عملیات اجرایی پروژه ها آغاز خواهد شد.
وی یادآور شد: به همین منظور نشست سه جانبه مشترکی با حضور مسوولان وزارت نفت، استانداری ایلام و نمایندگان شرکت نفتی روسیه برگزار خواهد شد.
میدان نفتی چنگوله مهران ظرفیت تولید روزانه 70 هزار بشکه نفت را دارد.
استان ایلام شش درصد ذخایر نفت و 11 درصد منابع گاز کشور را در اختیار دارد.
این استان از نظر منابع گاز در رتبه دوم و ذخایر نفت در رتبه سوم کشور قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار