امروز نام آشناو  پرآوزاه "ایوان" برای مسئولین استان غریب و سهم آنان در عرصه مدیریتی استان ناچیز است ،در حالیکه در جنگ سیاسی ،عده ای ناباروانه وبا حرص و  ولع، غنایم مدیریتی استان را تقسیم کرده ونمایندگان ،مدیران وسایر متنفذین با تقسیم بندی شمال وجنوب استان ،پستها را به سان گوشت نذری ،بین اعوان وانصار ونزدیکانشان تقسیم کرده اند،ظرفیت های تحصیلکرده ،توانمند ،با تجربه و متخصص این شهرستان نادیده انگاشته شده اند.
کد خبر: ۷۵۷۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۲ 28 June 2019

تابناک ایلام::ایوان شهری قدیمی در جغرافیایی استان ایلام است ،شهری با قدمت تاریخی با مردمی با فرهنگ و متمدن در حوزه شمالی استان که همیشه موفقیتها ،برتری ها و رشد وتعالی جوانان تحصیلکرده آن در طول سالیان متمادی به خاطره ای برجسته در ذهن نگارنده تبدیل شده است .

دورانی که شرایط سخت کنکور در دهه های شصت وهفتاد به کابوسی برای صدهها هزار نوجوان وجوان کشور تبدیل شده بود ،فرزندان با استعداد و خوش فکر ایوانی هرساله با افتخار هر چه بیشتر دروازه های علمی کشور را در نوردیده ونامشان بر صفحه روزنامه های آن دوران خودنمایی می کرد.

شاید این جمله  گذشته های نه چندان دور چه از روی اجبار ویا حسادت برایتان آشنا باشد که " ادارات در غرق ایوانی هاست " اما امروز در دهه نود هجری ،اوضاع به گونه ای دیگر رقم خورده است ،شهرستان پر آوازه ایوان ،با جوانان پرشور، تحصیلکرده وخوش استعدادش که صندلی های مدیریت ملی کشور را تنها بر پایه توانمندی ها وشایستگی ها خود تصاحب کرده و در هر جایگاه ومقامی خوش درخشیده اند ،در جفرافیای سیاسی ،مدیریتی و عمرانی استان غریبی می کند.

امروز نام آشناو  پرآوزاه "ایوان" برای مسئولین استان غریب و سهم آنان در عرصه مدیریتی استان ناچیز است ،در حالیکه در جنگ سیاسی ،عده ای ناباروانه وبا حرص و  ولع، غنایم مدیریتی استان را تقسیم کرده ونمایندگان ،مدیران وسایر متنفذین با تقسیم بندی شمال وجنوب استان ،پستها را به سان گوشت نذری ،بین اعوان وانصار ونزدیکانشان تقسیم کرده اند،ظرفیت های تحصیلکرده ،توانمند ،با تجربه و متخصص این شهرستان نادیده انگاشته شده اند.

این نادیده انگاری حوزه های مختلف شهرستان را نیز درنوردیده است ،شاید اگر در توزیع پستهای مدیریتی استان قدری توازن منطقه ای در عمل معنا می شد،شاید اگر امروز ایوانی ها در مصادر مدیریتی ارشد استان ودر بدنه مدیریت اجرایی فریادگری داشتند ،امروز برای تغییر چهره بسیار قدیمی شهر به ورود دادستان نیازی نبود !

در حوزه شهر سازی ،از خیابانهای پر چاله وچوله ،میادین وبلوارهای رنگ ورو پریده ،مبلمان سنتی وبسیار قدیمی شهر وکوچه های خاکی و کانالهای روباز آن ،هنوز بوی دوران  جنگ و بمبارانهای آن زمان به مشام می رسد ،در عمران و آبادانی هم اثری از پیشرفت نیست ومردمانش هنوز در دوران پسا جنگ سیر می کنند ،این درحالیست در دیگر شهرستانهای استان به یمن حضور مدیران قوم مدار ،وضعیت به گونه ای متفاوت تر از جوی زر و باغ شاه رقم خورده است !

در حالیکه در دولتهای یازدهم و دوازدهم ،اجرای طرح کمربندی ایوان بعنوان یک مطالبه دیرینه مردم، می رفت به تنها طرح عمرانی عینیت یافته شهرستان تبدیل شود ،اما شاهدیم که این روزها بدلیل عدم تخصیص اعتبار مورد نیاز ،پیمانکار این پروژه رفته رفته سودای خارج نمودن ماشین آلات راهسازی را در سر داشته و با ادامه این روند ،قطعا ایوان رکورددار شهرستان فاقد طرح عمرانی آن هم در دو دولت متوالی خواهد شد.

مسئولین عزیز ! مدیران ارجمند! بیرحمانه از کنار ظرفیت های مدیریتی این شهرستان عبور نکنید !قدری از لاک وپوست قومی خارح شده و سهمی را برای این حغرافیای پر افتخار استان قایل شود. ایوان رابه بزرگی وقدمت باغ شاه وجوی زر بسازید ،چرا که شهر ایوان زیبنده مردم فهیم و با دانش آن نیست !ایوان مقاوم  در مقابل بمباران های وحشیانه ،استقامت زنان ومردانش را کوشک به یاد آورده ودر خلوت خود سیر کنید که پاداش پایمردی مردمانش از انقلاب چه بوده است ؟! 

راستی مردادماه نزدیک است ،پنجم و ششم مردادماه سال 67 سالروز حماسه سازي غرور آفريني است، عملياتي كه در آن غيورمردان شجاع مردم ايوان، ارتفاعات تنگه كوشك را از محاصره رژيم بعث عراق آزاد ساختند و افتخار ديگري را در تاريخ دوران دفاع مقدس ثبت كردند.

قرارگاه چهل‌ زرعي و تنگه كوشك به خوبي خاطرات رزمندگان در آن روزهاي سخت و دشوار نبرد با دشمن بعثي را به خاطر دارد كه چه جوانان غيوري با رشادت و از خود گذشتگي خالق حماسه‌هاي هميشه جاويد شدند و برگ‌هاي زرين تاريخ دفاع مقدس را به نام خود ثبت كردند،آیا پاسخ این رشادتها و جانفشانی ها را باید اینگونه داد؟!
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
خدا باعث وبانی ابن تبعیض ها را نابود کند. ممنون از اطلاع رسانی تان
حامد ایوانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
سلام و سپاس خدمت برادر عزیزمان جناب آقای اسدی
ممنون و متشکر فراوان که مشکلات این مردمان شهرستان ولایت مدار را ذکر فرمودین.باشد که ان شا الله مسئولین امر در عمران و آبادانی این شهر تلاش را دو چندان کنند وهم کمربندی ایوان شکل بگیرد و هم خیابانها ایوان آسفالت

که این امر حداقل کاری هست که مردم شهرستان ایوان مطالبه گر آن هستند
محمد
|
United Kingdom
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
واقعا کاربر محترم در مورد شهرستان ایوان کل مطلب را فرمودند وامام جمعه محترم هر هفته عین درخواستهای مردم شهر را می فرمایند اما چون استان ومسولین دوست ندارند که شهر علم وفرهنگ ورشادت طرقی داشته باشد بایستی به چه کسی گفت یک نمونه تونل اربعین بهتراست آنرا بطورکلی مسدودش کنید تا خیال مردم راحت شود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار