مهران پیشانی جمهوری اسلامی است،خاطره تلخ یا شیرین تجربه اولین سفر به کشور نیز در همین مرز بر اذهان گردشگران غیر ایرانی نقش می بندد ،بی شک بد رفتاری یک مامور گمرکی یا انتظامی و یا بی احترامی یک راننده تاکسی ومسافربری که به  گردشگر بعنوان کالایی برای مال اندوزی نگاه می کند ،می تواند بر استمرار این شیوه مهم ارزآوری در کشور ،ارتقاء یا کاهش آن موثر واقع شود.
کد خبر: ۷۵۷۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷ 28 June 2019

تابناک ایلام::از روزی که مرز تجاری مسافری مهران به روی گردشگران خارجی باز شد و گردشگران زیارتی سیاحتی این مرز را برای ورود به کشور انتخاب کردند ،همواره یک معضل بزرگ اجتماعی پیش روی مسافران قرار گرفت است که ضمن تاثیر گذاری بر روند ورود گردشگران به استان وکشور ،چهره نامطلوبی را از کشور ،پیش روی مسافران ورودی ترسیم کرده ،مقوله بی سروسامانی مسافربرهای شخصی ،اخذ کرایه های خارج از عرف و رواج پدیده مسافرفروشی در شهر مرزی مهران است.

به این معنا که تاکسی های درون شهری واقع در پایانه مرزی با تعیین نرخ غیر معمول وچندبرابری از عراقی ها ،پس از انتقال آنان به درون شهر ،با نرخ پایین تری به مسافربرهای شخصی فروخته وعملا ضمن اجحاف در حق آنان ،چهره کریه وزشتی از کشور در مقابل این گردشگران غیر ایرانی ترسیم می کنند.

هرچند این موضوع از سالها قبل همواره بعنوان یک پدیده نادرستی که می تواند بر فرهنگ واقتصاد کشور لطمه وارد آورد ،از سوی مسئولین شهرستان مهران به بحث گذاشته شده وبا اتخاذ تصمیماتی راههای متعددی در راستای مقابله با آن اندیشیده اند،اما کماکان شاهد این وضعیت در شهر مرزی ومهم مهران هستیم.

برکسی پوشیده نیست که وضع تحریمهای ظالمانه ،راه را بر ارز آوری ودرآمدهای مبتنی بر ارز کشور بسته است ،برای اداره کشور نیز راهی جز استفاده از شیوه های مختلف برای ارز آوری در کشور وجود ندارد ،درحالیکه ورود گردشگران خارجی خاصه عراقی های علاقمند به کشور می تواند بهترین وکم هزینه راه برای جبران بازارهای ازدست رفته نفتی تلقی شود ،عدم نظارت بر مولفه های مهم تاثیر گذار و خدمات رسان حوزه گردشگری ،از ماموران گمرکی گرفته تا مسافربران و کسبه می تواند براین ظرفیت مهم کشور اثرگذاری منفی برجای گذارد.

مهران پیشانی جمهوری اسلامی است،خاطره تلخ یا شیرین تجربه اولین سفر به کشور نیز در همین مرز بر اذهان گردشگران غیر ایرانی نقش می بندد ،بی شک بد رفتاری یک مامور گمرکی یا انتظامی و یا بی احترامی یک راننده تاکسی ومسافربری که به  گردشگر بعنوان کالایی برای مال اندوزی نگاه می کند ،می تواند بر استمرار این شیوه مهم ارزآوری در کشور ،ارتقاء یا کاهش آن موثر واقع شود.

موضوعی که این روزها مورد توجه فرماندار جدید شهرستان مهران واقع شده است ،فرماندار مهران در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: هیچ تاکسی داری حق مسافرگیری اجباری ندارد و در صورت مشاهده برخورد قانونی صورت می‌گیرد. اسد قاسمی اظهار داشت: با توجه به تردد مسافران عراقی بخصوص دانشجویان این موضوع در دستور کار قرار گرفته و با نظارت بیشتر و دقیق مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: وجود مشترکات فرهنگی، دینی و تاریخی از دلایل توسعه همکاری‌های بین ایران و عراق است و ما نیز با تمام توان نهایت همکاری را با مسافران عراقی در همه زمینه‌ها خواهیم داشت.

قاسمی یادآور شد: دریافت وجه اضافی رانندگان شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام از مسافران ایرانی و خارجی تخلف آشکار محسوب می‌شود و مسافران باید هر گونه شکایت را با مسئولان پایانه یا فرمانداری مهران در میان بگذارند.

وی تاکید کرد: مسافران عراقی یا دانشجویان ضمن تاکید از نرخ کرایه در صورت دریافت وجه بیشتر رانندگان با یادداشت کردن شماره پلاک خودرو شکایت خود را ثبت کنند.

قاسمی تصریح کرد: هدف ما حفظ روابط بین ۲ کشور و فراهم نمودن امکانات لازم برای مسافران است و همه صنوف باید شان مسافر و گردشگران را حفظ نموده و از قانون تبعیت کنند. فرماندار مهران تصریح کرد: رضایت‌مندی مسافران به صورت مستمر و شبانه روزی نظارت، رصد و کنترل می‌شود.

پرواضح است که در شرایط موجود ،کشور در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داشته و آثار این جنگ نیز بر اقتصاد کشور کاملا روشن است ،همانگونه که در جنگ نظامی ،با اخلالگران ،فتنه گران واخلالگران بی اغماض برخورد می شود ،این شیوه منفی تاثیر گذار بر اقتصاد گردشگری کشور ،کمتر از اخلال در هنگامه جنگ نظامی نیست ،لذا انتظار می رود به دنبال ورود فرماندار مهران به این مقوله ،دادستان شهرستان مهران نیز با جدیت هرچه تمامتر به موضوع ورود کرده وراه را بر این پدیده شوم ببندند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار