تابناک ایلام در مطلبی تحت عنوان "شفاف سازی لازمه اعتماد" به قلم یکی از مدیران رسانه های استان به بیان موضوعات مختلف ولزوم شفاف سازی در خصوص میزان اعتبارات تخصیص یافته به حوزه های مختلف پرداخت و از آنجاییکه در این مطلب به موضوع جاده های استان اشاره ای شده بود ،اداره کل راه وشهرسازی استان در واکنش به این مطلب ،حوابیه ای منتشر کرد.
کد خبر: ۷۵۷۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰ 26 June 2019

تابناک ایلام در مطلبی تحت عنوان "شفاف سازی لازمه اعتماد" به قلم یکی از مدیران رسانه های استان به بیان موضوعات مختلف ولزوم شفاف سازی در خصوص میزان اعتبارات تخصیص یافته به حوزه های مختلف پرداخت و از آنجاییکه در این مطلب به موضوع جاده های استان اشاره ای شده بود ،اداره کل راه وشهرسازی استان در واکنش به این مطلب ،حوابیه ای منتشر کرد.

در این جوابیه آمده است؛

مدير مسئول محترم سايت خبري تحليلي تابناك ايلام

با سلام در پاسخ به ادعاي درج شده در آن سايت درخصوص عمليات احداث بزرگراه مهران در قطعات مختلف، موارد ذيل را به اطلاع مي رساند:
طول پروژه از تونل آزادي تا پايانه مرزي مهران 201كيلومتر مي باشد كه 21كيلومتر آن به صورت 4خطه با هزينه انجام شده بالغ بر 3000ميليارد ريال اجرا شده و10كيلومتر باقيمانده در قالب قطعات به شرح زير در دست اقدام مي باشند
احجاام كال مساير موكورشاامل:6/5ميلياون مترمبعاب خااكبرداري – 2/3ميلاون مترمبعاب خااكريزي-110دساتهاه پال و آبارو-00هازار مترمبعاب باتر ريازي-000هازارتر باي - 2/5ميليون تر ساب بي -و400هزارتر آسفالت مي باشد كه حدود 20درصاد از عملياات يااد
شده انجام گرديده است
قطعه اول :
طول پروژه : 000+20 كيلومتر
4 كيلومتر اير قطعه به صورت چهار خطه اجرا و زير عبور قرار گرفته، تونل موازي تونل راه كربلا به طول 060 متر حفاري شده و پيمانبار مشغول عمليات كف برداري است.
اين قطعه داراي 1 دستهاه پل بزرگ مي باشد كه يك دستهاه به اتمام رسيده و دومي در حال اتمام مي باشد.
حفاري 1 دستهاه تونل ديهر، حدفاصل كيلومتر 6-0 در اير قطعه در حال انجا م است.
ميزان اعتبارات تخصيص يافته به اير پروژه از ابتداي شروع عمليات اجرايي تا شهريور 2300: 05 ميليارد ريال بوده و از شهريور 2300 تا كنون 223 ميليارد ريال يعني تقريباً حدود يك و نيم برابر قبل مي باشد.
ارزش ريالي كار انجام شده در اير قطعه 500 ميليارد ريال مي باشد.
قطعه دوم : طول پروژه : 000+ 22 كه 20 كيلومتر آن به صورت چهارخطه اجرا شده و زيرعبور قرار گرفته.
ميزان اعتبارات تخصيص يافته به اير پروژه از ابتداي شروع عمليات اجرايي تا شهريور 2300: 446 ميليارد ريال و از شهريور 2300 تا كنون 210 ميليارد ريال يعني تقريباً دو برابر قبل مي باشد.
ارزش ريالي كار انجام شده در اير قطعه 100 ميليارد ريال مي باشد. قطعه سوم : پيمانبار : قرارگاه خاتم الانبياء(ص)- موسسه ولي عصر (عج )
طول كل پروژه 30 كيلومتر ، 15 كيلومتر اير قطعه در كنار مسير قبلي اجرا مي شود كه 11 كيلومتر آن بصورت چهارخطه اجرا و زير بار ترافيك قرار دارد، 3 كيلومتر از اير 15 كيلومتر در دست اجرا مي باشد. 6 كيلومتر اصلاح مسير رفت در محدوده كنجانچم نيز به انجام رسيده و 1 كيلومتر ديهر نيز در حال اجرا مي باشد. مسير برگشت محدوده كنجانچم كه 0 كيلومتر است در حال اجرا است. اير قطعه 3 دستهاه پل بزرگ دارد كه 1دستهاه پل 200متري به اتمام رسيده و يك دستهاه پل 240متري نيز در حال اجرا مي باشند.
ميزان اعتبارات تخصيص يافته به اير پروژه از ابتداي شروع عمليات اجرايي تا شهريور 2300 ، 340 ميليارد ريال و از شهريور 2300 تا كنون 221ميليارد ريال ( با توجه به شروع چند ساله اير پروژه) مي باشد.
ارزش ريالي كار انجام شده در اير قطعه 2500 ميليارد ريال مي باشد.
لازم به ذكر است در مجموع با پي گيريهاي استاندار محترم و مسوولير استاني و اير اداره كل، از سال گوشته تا كنون ميزان اعتبارات پروژه ها رشد چشمهيري داشته و پروژه هاي زيادي در اير مدت آغاز شده است. به عنوان نمونه در اير مسير مي توان به بازگشت رديف بودجه اعتباري مهران به مرز با پي گيريهاي مبرر اشاره نمود كه حاصل آن فراخوان مناقصه تقاطع هاي غير همسطح كنارگور مهران و بزرگاراه مهاران باه مارز ماي
باشد.
علاوه بر موارد يادشده، طرح تقاطع غيرهمسطح ارغوان نيز با جديت در حال اجرا بود و ان شاء الله عمليات اجرايي آن در سال جاري به اتمام خواهد رسيد كه گام بزرگي در جهت ايمر سازي و رفع گره ترافيبي كيلومتر ابتدايي محور ايلام به مهران در ورودي شهر ايلام خواهد بود.
لازم به ذكر است با عنايت به پيهيري هاي استاندار محترم و اير اداره كل، در سال جاري نيز، تخصيص قابل توجهي براي تبميل قطعات در دست اجرا دريافت خواهد شد.
اداره ارتباطات و اطلاع رساني راه و شهرسازي استان ايلام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار