استاندار گلستان با تاکید بر لزوم تسریع در ساخت واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیلاب اظهار کرد: تا کنون ۱۳ هزار و ۳۸۲ پرونده واحد خسارت دیده از سیلاب به بانک ها معرفی شده اند و ۳ هزار و ۱۷۹ عقد قرارداد صورت گرفته است.
کد خبر: ۷۵۷۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲ 26 June 2019
به گزارش تابناک گلستان، دکتر هادی حق شناس شامگاه سه شنبه ۴ تیر با حضور در استودیو برنامه زنده تیتر امشب شبکه سراسری خبر در کنار شریعتی، استاندار خوزستان و مهدیان معاون بنیاد مسکن کشور، تصریح کرد: عقد قراردادها در بانک ها سرعت گرفته و از رقم ۲۰۳۹ واحد هفته گذشته به ۳۱۷۹ در هفته جاری رسیده ایم.
وی افزود: صدور پروانه ساختمانی رایگان را بطور جدی دنبال کردیم و در یک هفته گذشته در شهرستان آق قلا از ۵۰ پروانه به ۵۰۰ پروانه رسیدیم و این عدد تا آخر هفته به ۸۰۰ خواهد رسید.
وی یادآور شد: تا کنون ۱۵۰۵ واحد پی کنی را آغاز کرده اند و توزیع رایگان سیمان و میلگرد نیز جهت ساخت و ساز در حال انجام است.
استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت پاکسازی و زیبا سازی شهرهای آسیب دیده، گفت: از چند روز گذشته آسفالت تمامی معابر شهرستان آق قلا را جهت زیبا سازی شهر آغاز کردیم و این اقدام را در دیگر شهرها نیز اجرایی خواهیم کرد.
دکتر حق شناس در بخش دیگری از سخنان خود در این برنامه زنده خاطر نشان کرد: ۱۴۶ واحد صنعتی استان به میزان ۲۴۴ میلیارد تومان خسارت دیده اند که باید جبران شود و از هیات دولت تقاضا داریم که در مصوبه سطح خسارت در واحدها خصوصا مرغداری ها را در جبران خسارت مورد توجه قرار دهد.
وی با اشاره خسارات بخش کشاورزی گفت: از ۹۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی صد در صد خسارت دیده تا هفته گذشته ۲۳.۵ میلیارد تومان به ۲۴ هزار هکتار پرداخت شده بود که در این هفته ۲۷ میلیارد تومان دیگر پرداخت شد و سطح برخوردار به ۵۲ هزار هکتار رسید.
استاندار گلستان ادامه داد: ۳۳۱۵ پرونده کشاورزی جهت دریافت ۶۳ میلیارد تومان تسهیلات به بانک معرفی شده اند و ۷ هزار پرونده دیگر نیز تا هفته آتی به بانک جهت دریافت تسهیلات کشاورزی معرفی می شوند.
دکتر حق شناس ضمن اشاره به کشاورزی بودن استان، یادآور شد: بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر از جاده های بین مزارع استان جهت تسریع در انتقال محصولات کشاورزی به بازار مرمت شده است.
وی گفت: با تلاش جهاد کشاورزی استان سطح زیر کشت دوم از ۱۵ هزار هکتار در هفته گذشته به ۱۷ هزار هکتار رسیده است.
لازم به ذکر است در این برنامه زنده که از شبکه سراسری خبر بخش شد آخرین وضعیت رسیدگی به استانهای سیل زده گلستان، خوزستان و لرستان مورد بررسی قرار گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار