مدیر سازمان دانش آموزی استان ایلام:
مدیر سازمان دانش آموزی استان ایلام گفت: هیچ‌گونه الزامی برای تهیه لباس فرم مدارس برای دانش آموزان در ایلام وجود ندارد و در این زمینه به مدیران مدارس هم ابلاغ شده است.
کد خبر: ۷۵۷۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰ 25 June 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ قدرت ملکی، مدیر سازمان دانش آموزی استان ایلام، گفت: هیچ‌گونه الزامی برای تهیه لباس فرم مدارس برای دانش آموزان در ایلام وجود ندارد و در این زمینه به مدیران مدارس هم ابلاغ شده است.

وی افزود: آموزش و پرورش از طریق اتحادیه خیاطان استان لیست کارگاه‌های تولیدی، خیاطی‌های مجاز و قیمت‌ها را به مدارس اعلام می‌کند تا خانواده‌ها نسبت به تهیه لباس فرم دانش آموزان اقدام کنند.

مدیر سازمان دانش آموزی استان تصریح کرد: لباس فرم دانش آموزی امروزه براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در راستای تربیت اجتماعی، همسان شدن لباس در بین خانواده‌های فقیر و غنی ترسیم شده و در تفاوت نوع پوشش نقش اساسی دارد.

وی عنوان کرد: نظارت و ساماندهی لباس فرم مدارس براساس دستور العمل وزارتی و با نظارت کارگروه استانی و شهرستانی مدیریت می‌شود. مدیران مدارس جهت رفاه اولیای دانش آموزان، ترجیحاً طرح و جنس لباس‌های فرم را براساس سال قبل انتخاب کنند تا دانش آموزان در صورت صلاح بتوانند از لباس فرم سال گذشته استفاده کنند.

ملکی با بیان اینکه سازمان دانش آموزی بر کیفیت تولید، نظارت می‌کند تاکید کرد: تهیه لباس فرم دانش آموزان همواره از دغدغه‌های اولیا در آستانه بازگشایی مدارس است، نظارت بیشتر بر عملکرد کارگاه‌های تولیدی در این زمینه می‌تواند مانع از بروز مشکلات بیشتر برای خانواده‌ها شود.

وی خاطرنشان کرد: لباس فرم مدارس با هدف نظم دهی، قانون پذیری و ایجاد وحدت رویه در مدارس برای دانش آموزان پیش‌بینی شده است. سال گذشته بیش از ۳۰ هزار لباس فرم مدارس (مانتو، شلوار و مقنعه) در سطح شهرستان ایلام دوخت شده است.

لازم به ذکر است، بیش از ۱۰۰ هزار دانش آموز در سطح مدارس ایلام مشغول به تحصیل هستند./ح

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار