دادستان استان ایلام ؛
دادستان استان ایلام گفت :فضای مجازی یک فرصت است و نباید جولانگاه معاند نظام ، هنجارشکنان و مجرمین باشد این گونه فضایی با این بسترها پذیرفته نیست ولی اگر این فضا مدیریت و ساماندهی شود ما با آن مخالف نیستیم و موافق آن هم هستیم .
کد خبر: ۷۵۶۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶ 24 June 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ افشار خسروی زاد  در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت :  هر مدیری در هر جایگاه و  منصبی اگر مرتکب تخلف اداری شود با آن برخورد و مجازات می شود زیرا قانون برای همه یکسان است.

وی افزود: میانگین پرونده‌های وارده به دادگستری استان از دو ماه گذشته در سال‌جاری تاکنون حدود 7 هزار پرونده است که با توجه به جمعیت شهرستان ایلام و گستردگی حوزه فضایی ایلام به لحاظ امنیتی جز استان‌های برتر کشور است.

دادستان استان بیان داشت : بیشترین فراوانی جرم در سطح استان مربوط به سرقت‌های خرد است .

وی با اشاره به اینکه عامل اصلی  سرقت های خرد در استان بیکاری و اعتیاد است افزود: در سه ماه اخیر در راستای اجرای طرح‌های جمع آوری معتادین و ارجاع به کمپ‌هابیش از 100نفر در سطح پارک‌ها جمع آوری شدند.

خسروی زاد تاکید کرد: تعطیلی واحد‌های صنعتی و نیمه فعال و عدم بومی گزینی در شرکت‌های دولتی و خصوصی سبب افزایش بیکاری در استان شده است.

وی ادامه داد: در این راستا در طول چند ماه گذشته رایزنی‌هایی با مسولان اجرایی صورت گرفته و اقدامات مفیدی در جهت اشتغال‌زایی در دست اقدام است که با تلاش  وهمکاری مسئولین دو گشتارگاه صنعتی به چرخه تولید بازگشت  و مشکل تعطیلی کشتارگاه مرغ مانشت نیز با اعطای 6میلیارد تسهیلات رفع شد.

خسروی زاد بیان داشت: ایلام از لحاظ امنیتی در وضعیت مطلوبی قراردارد، حتی جرائم مهم مانند  قتل عمد نیز در برخی موارد منجر به سازش شده است.

 وی تصریح کرد: حاشیه نشینی زمینه ارتکاب جرم را فراهم می‌کنند و در این راستا نیز اقدامات موثری انجام شده است.

دادستان ایلام تاکید کرد: تمامی اراذل و اوباش  استان در زیر ذره بین دستگاه های نظارتی هستند و و تمامی اراذل سطح یک استان  جمع آوریشده اند .

وی افزود : اگر چه مشکل  بیکاری بسیاری از اراذل  در سطح استان  مرتفع  شود به جامعه برمی‌گردند اما مشکل برخی از این افراد مالی نیست بلکه مشکلات روحی روانی  است .

خسروی زاد یاداور شد:در راستای جلوگیری از تضعیف حقوق مردم و پاسخ به گلایه های شهروندان در خصوص عرضه نان بی کیفیت و تخلف برخی ناوایی ها ، 7 نانوایی متخلف در سطح استان با نظارت دادستانی  توسط تعزیزات حکومتی پلمپ شدند .

 وی تاکید کرد: استفاده از خودروهای دولتی در ساعات غیر ادرای بدون برگه ماموریت جرم است و با متخلفان برخورد خواهد شد.

 خسروی زاد با اشاره به تشکیل کارگروه رسیدگی به پرونده های مهم  در استان  کرد افزود: این کارگروه پرونده های مهمی همچون قتل ، آدم ربایی ، اختلاس و ...را  در سریع ترین زمان و با نظارت ویژه  رسیدگی می کند که این مورد  جز اولین طرح های  ابتکاری اجرا شده توسط  دادستانی استان در سطح کشور می باشد .

وی بیان داشت : در راستای حفاظت از اراضی ملی و تغییر کاربری 25 هکتار رفع تصرف و 7 هکتار نیز تغییر کاربری   داده شده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار